شناسهٔ خبر: 28992 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در شش ماه نخست امسال صورت گرفت:

رشد ۲۰ درصدی پروازهای داخلی و ۱۰.۵ درصدی پروازهای عبوری

هواپيما هما در شش ماه نخست امسال ۵۰ هزار و ۵۷ پرواز داخلی صورت گرفته و ۹۴ هزار و ۴۹۷ سورتی پرواز عبوری از آسمان ایران عبور کرده‌اند. این آمار حاکی از رشد ۲۰ درصدی پروازهای داخلی و ۱۰.۵ درصدی پروازهای عبوری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس آمار عملکرد شش ماه نخست ۱۳۹۵ مرکز کنترل فضای کشور٬ ۵۰ هزار و ۵۷ پرواز داخلی صورت گرفته است در حالی که در سال گذشته ۴۱ هزار و ۶۹۷ پرواز داخلی نشست و برخاست داشتند. همچنین در این مدت ۹۴ هزار و ۴۹۷ سورتی پرواز عبوری از آسمان ایران عبور کرده‌اند اما در مدت زمان مشابه سال گذشته ۸۵ هزار و ۵۰۶ پرواز عبوری صورت گرفته است.

بنابراین در شش ماه نخست امسال در پروازهای داخلی شاهد رشد ۲۰ درصدی و در پروازهای عبوری شاهد رشد ۱۰.۵ درصدی بودیم.

همچنین در این ایام ۲۲ هزار و ۱۰۲ پرواز بین‌المللی نشست و برخاست داشتند که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۰.۱ درصد رشد داشته است.

در شش ماه نخست امسال پروازهای نظامی نیز با رشد منفی ۲.۲ درصدی از عدد ۲ هزار و ۱۴۶ سورتی پرواز به ۲ هزار و ۹۸ سورتی پرواز رسید.

در مجموع در شش ماه نخست امسال ۱۶۸ هزار و ۷۵۴ سورتی پرواز در بخش‌های عبوری، بین‌المللی و داخلی ایران صورت گرفته است که باعث رشد ۱۱.۴ درصدی پروازها نسبت به زمان مشابه سال گذشته شدند.

بر اساس گزارشی که روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران منتشر کرده است در واقع، پروازهای داخلی ۸ هزار و ۳۶۰ سورتی، پروازهای عبوری ۸ هزار و ۹۹۱ سورتی پرواز، نشست و برخاست‌های بین‌المللی ۳۲ سورتی پرواز رشد داشتند

نظر شما