شناسهٔ خبر: 28995 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده گلستان خبر داد:

افزایش سهمیه تسهیلات نوسازی در محلات هدف گلستان

بافت فرسوده دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده گلستان از افزایش سهمیه تسهیلات نوسازی و بهسازی محلات هدف استان در سال جاری خبر داد و گفت: در ابتدای امسال، پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی به یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت که هم اینک این سهمیه به یک هزار و ۷۶۷ واحد مسکونی افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک‌قدم در گفت و گویی خبری، افزود: این تسهیلات از محل بانک‌های مسکن و رفاه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

به گفته وی، افزایش سهمیه تسهیلات نوسازی و بهسازی محلات هدف از محل اعتبارات سال ۹۵ بانک رفاه قابل پرداخت است.

مبارک قدم ادامه داد: بانک رفاه کشور برای پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی به دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی محلات هدف در سال جاری اعلام آمادگی کرده که سهم استان گلستان از این میزان، ۶۷ واحد مسکونی اعلام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: واحدهای مسکونی مستقر در محلات هدف استان شامل بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های تاریخی که دارای سند مالکیت هستند می‌توانند از محل اعتبارات سال ۹۵ بانک رفاه استان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

به گفته وی، متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از تاریخ ۹۵/۷/۱۳ پس از ثبت اطلاعات خود در سامانه http://facility.udrc.ir برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: اداره کل راه و شهرسازی پس از تجمیع آمار متقاضیان در سطح استان، آن‌ها را به اداره امور شعب بانک رفاه استان جهت بهره‌مندی از این تسهیلات معرفی می‌کند.

مبارک قدم، نرخ سود تسهیلات یاد شده را در شرایط کنونی و در دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی (واگذاری سهم الشرکه بانک) معادل ۱۸ درصد در سال بیان کرد و گفت: به موجب مصوبه سال ۹۳ هیات محترم وزیران، پرداخت ۱۰ درصد از سود تسهیلات از تعهدات دولت خواهد بود.

در استان گلستان دو هزار و ۲۸ هکتار بافت فرسوده شناسایی شده که ۹۷۳ هکتار در شهرهای گرگان و گنبد واقع شده‌اند.

همچنین مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی مصوب استان گلستان ۴۰۵ هکتار برآورد شده که در محدوده قانونی شهرها بوده و شامل قلعه حسن، کوی محتشم، انجیراب، اسلام‌آباد و اوزینه در شهر گرگان و سیدآباد، افغان آباد و بدلیجه در گنبدکاووس می‌شوند.

نظر شما