شناسهٔ خبر: 28997 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر مطرح کرد

جایگاه ممتاز بوشهر در ایمنی جاده‌ای/ استقبال مسافران بوشهری از سامانه صدور بلیت اینترنتی/ نوسازی و توسعه پاسگاه‌های بوشهر

سید حمیدرضا علم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با اشاره به جایگاه ممتاز بوشهر در کاهش حوادث جاده‌ای از استقبال مسافران بوشهری از سامانه صدور بلیت اینترنتی خبر داد.

 سید حمیدرضا علم، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه کیفیت راه‌های استان بوشهر مطلوب است گفت: بوشهر از نظر ایمنی جاده‌ای استان اول کشور است به طوری که در شش ماه نخست امسال با کاهش ۱۰ درصدی حوادث جاده‌ای مواجه شده‌ایم و ۹۵ درصد محورهای این استان دارای سامانه هوشمند نظارت و کنترل جاده‌ای است.

علم توضیح داد: اکنون ۵۲ دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده‌های استان نصب شده که ۱۵ دستگاه آن تا ابتدای امسال و ۳۷ دستگاه نیز امسال نصب شدند و اکنون در حال تست شدن هستند تا نیمه آبان جزو ۵۰۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت هوشمند به صورت رسمی فعال شوند. همچنین سه باسکول توزین در محور بوشهر-عسلویه داریم و ۵۲ دستگاه ترددشمار را در محورهای فرعی و اصلی فعال کرده‌ایم. ۱۵ دستگاه نظارت تصویری مانیتوری نیز در جاده‌های استان نصب شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر همچنین به آمادگی ناوگان عمومی استان برای سفر اربعین اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل صادر شده از انعقاد قرارداد انفرادی هیات‌ها با رانندگان ممانعت شد و نیز از زوار به طور انفرادی برای جابه‌جایی ثبت نام نشد بلکه گروهی و در قالب هیات‌ها ثبت نام شدند.

وی افزود: امسال ۹۹ درصد جابه‌جایی زائران اربعین استان بوشهر از مرز شلمچه و چزابه صورت گرفت و اتوبوس‌های مازاد را نیز به مرز مهران فرستادیم.

علم یادآور شد: سال گذشته ۷۰۱ دستگاه اتوبوس از استان بوشهر مسئولیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین را برعهده داشتند که شمار آنها امسال افزایش می‌یابد.

توفیق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر در مدیریت حمل و نقل مسافر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم بین این اداره کل با پلیس راه برای کنترل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد، گفت: پلیس راه حمل و نقل ایمن مسافر و بار را درپایانه‌های داخلی و مرزی استان کنترل می‌کند و در جابه‌جایی مسافر نیز گشت محسوس داریم.

وی افزود: سامانه هوشمند صدور بلیت اینترنتی در استان فعال شده که درخود پایانه مستقر است و مسافر می‌تواند صندلی و شرکت را انتخاب کند. با فروش اینترنتی ساکنان دورترین روستاهای استان بوشهر می‌توانند بلیت خود را از راه دور خریداری کنند. این طرح با استقبال خوبی مواجه شده است.

علم همچنین با بیان اینکه ناوگان حمل و نقلی استان بوشهر از جوان‌ترین ناوگان‌ حمل بار و مسافر در کشور است، گفت: میانگین عمر ناوگان مسافربری استان ۵.۵ و ناوگان جابه‌جایی بار نیز هشت سال است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر همچنین  با بیان اینکه ۱۲ مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در بوشهر در حال احداث است، گفت: به زودی عملیات نوسازی پاسگاه‌های گناوه و کنگان شروع می‌شود و درحال مکان‌یابی برای احداث پاسگاه عسلویه هستیم.

نظر شما