شناسهٔ خبر: 29023 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بازخوانی مفهوم ایران‌شهر در استان قزوین/ سخنرانی سیدمحمد بهشتی درباره اندیشه ایران‌شهری

پوستر نشست اول بازخوانی مفهوم ایران‌شهر در استان قزوین و در دانشگاه آزاد اسلامی آن شهر با سخنرانی سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست اول از سلسله نشست‌های بازخوانی مفهوم ایران‌شهر در استان قزوین با سخنرانی سیدمحمد بهشتی شنبه ۲۴ مهرماه ساعت ۱۰:۳۰ در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به نشانی قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی برگزار می‌شود.

گفتنی است تاکنون ۱۶ نشست از سلسله نشست‌های اندیشه ایران شهری در خانه گفتمان شهر و معماری برگزار شده است. نشست شانزدهم تحت‌عنوان فرهنگ و مساله شهر در گفتمان مدیریت‌شهری در ایران معاصر، نشست ۱۵ تحت‌عنوان فضاهای عمومی شهری و ذهنیت پولی، نشست ۱۴ تحت‌عنوان دیالکتیک خاص و عام؛ حکمت خسروانی، نشست ۱۳ تحت عنوان بررسی بنیادهای هویت ملی ایران، نشست ۱۲ تحت‌عنوان دیالکتیک عام و خاص؛ حکمت خسروانی، نشست ۱۱ تحت عنوان اندیشه ایران‌شهر و ملاحظات ارتباطی آن، نشست ۱۰ تحت‌عنوان توسعه فضایی پایدار در پرتو اندیشه ایران‌شهری، نشست ۹ تحت‌عنوان جایگاه عرفان و تصوف‌اسلامی در اندیشه ایران‌شهری، نشست هشت تحت‌عنوان شهر آرمانی و شهر واقعی، نشست هفت تحت‌عنوان اندیشه ایران‌شهر و دیالکتیک عام و خاص، نشست ۶ تحت‌عنوان مدلی برای تحلیل ایران‌شهری، نشست ۵ تحت‌عنوان شهر در اندیشه ایران‌شهری، نشست ۴ تحت‌عنوان شهر ایرانی به مثابه زمینه ارتباطات انسانی و ۳ نشست اول تا سوم در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) در تهران برگزار شده است.

برگزار کننده نشست‌های فوق در تهران شرکت عمران و بهسازی شهری ایران است و گفته می‌شود این سلسله نشست‌ها در سایر استان‌ها نیز به مرور برگزار خواهد شد. /

نظر شما