شناسهٔ خبر: 29028 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

علی قاسم‌زاده:

گسترش ترمینال‌های فرودگاهی با معماری متفاوت/ ترمینال جدید فرودگاه کرمان با طراحی متفاوت احداث می شود

فرودگاه کرمانشاه مدیر‌کل فرودگاه های استان‌ کرمان‌ گفته است: احداث ترمینال جدید فرودگاه کرمان‌که در آن تلفیقی از پروازهای داخلی و خارجی صورت می‌گیرد، با طراحی متفاوت نسبت به سایر ترمینال های فرودگاه های‌کشور تا قبل از فرارسیدن سال ۱۳۹۶، آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان گفته است: طرح مطالعه احداث ترمینال جدید فرودگاه کرمان در دست مشاور است، امیدواریم تا قبل از فرارسیدن سال جدید فرآیند مطالعه آن به پایان برسد و به سرعت عملیات اجرایی آن آغاز شود. در حقیقت این ترمینال از طراحی متفاوتی نسبت به ترمینال‌های فرودگا‌های کشور برخوردار خواهد شد.

علی قاسم‌زاده گفته است: فرودگاه بین‌المللی کرمان در مرکز استان کرمان واقع شده است و مسافران در آن تردد زیادی دارند. بنابراین، احداث ترمینال جدید فرودگاه کرمان به عنوان یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه در ارایه خدمات مناسب به مسافران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مقرر شده شرکت هواپیمایی ماهان برای احداث این ترمینال جدید به شیوه BOT سرمایه‌گذاری ‌کند. اکنون طرح این پروژه در دست مطالعه قرار دارد. همچنین پیشنهادها و انتظارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به مشاور این طرح ارایه شده است تا در مطالعات خود سعی در برآورده کردن این انتظارات داشته باشد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان اظهار داشت: امیدواریم با تکمیل شدن فرآیند مطالعه طرح این پروژه تا قبل از فرارسیدن سال ۱۳۹۶، عملیات اجرایی احداث ترمینال جدید فرودگاه نیز آغاز شود.

وی یادآور شد: این ترمینال حدود ۲۱ هزار مترمربع مساحت خواهد داشت و در آن تلفیقی از پروازهای داخلی و خارجی صورت می‌گیرد و همزمان خدمات پروازی به مسافران داخلی، خارجی، زیارت و حج ارایه می‌شود. در واقع، احداث ترمینال جدید فرودگاه کرمان طرح نویی از لحاظ طراحی در کشور به شمار می‌آید.

قاسم‌زاده به روابط عمومی شرکت شهر  فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفته است: همچنین باند فرودگاه کرمان نیاز به بازسازی دارد که طرح این بازسازی در اختیار مشاور قرار دارد تا بهترین و بهینه‌ترین شیوه برای بازسازی آن را ارایه دهد.

نظر شما