شناسهٔ خبر: 29062 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی:

اختصاص بیش از یکهزار میلیارد ریال برای احیای بافت فرسوده دوگنبدان در کهگیلویه و بویراحمد/ پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت و بلاعوض به واحدهای مسکونی

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از اختصاص بیش از یک‌هزار میلیارد ریال برای احیای بافت فرسوده دوگنبدان در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: همچنین به هر یک از واحدهای مسکونی شهر دوگنبدان ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۶۰ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت خواهد شد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی غلامرضا تاجگردون درخصوص اختصاص ۱۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار به بافت فرسوده شهر دوگنبدان اظهار داشت: این اعتبار از محل بودجه ملی از سوی هیات دولت برای اجرای بافت فرسوده شهر دو گنبدان مرکز شهرستان گچساران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این میزان اعتبار از محل پرداخت تسهیلات بانکی، کمکهای بلاعوض و اجرای سایر بخشهای این طرح پیشبینی شده است.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده در شهر دوگنبدان شناسایی شده است. 

تاجگردون تصریح کرد: به هر یک از واحدهای مسکونی شهر دوگنبدان ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۶۰ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت خواهد شد. 

وی بیان کرد: تسهیلات بانکی طرح بافت فرسوده این شهر با کارمزد پنج درصد و با دوره بازپرداخت ۱۵ ساله است.

وی گفت: پیش بینی کمک های بلاعوض برای ساکنان زیر پوشش نهادهای حمایتی از دیگر برنامه ها برای شتاب بخشی به این طرح است.

وی با اشاره به تهدیداتی که ساکنان بافت فرسوده شهر دوگنبدان را به دلیل معابر تنگ و پلکانی بودن تهدید می کند ابرازامیدواری کرد: با پرداخت این اعتبارات بتوان شاهد ایمن سازی بخش زیادی از بافت فرسوده شهر دوگنبدان بود.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۲۰هزار و ۹۶۳ نفر در قالب پنج هزار و ۳۲۶ نفر در محله های فرسوده خیابان کیامرثی، رادک، سادات و لبنان شهرستان گچساران زندگی می کنند.

شهر ۱۰۰ هزار نفری دو گنبدان مرکز شهرستان نفتخیز گچساران در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. /

نظر شما