شناسهٔ خبر: 29074 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ابراهیم نصری خبر داد:

نصب ۷۲ دستگاه دوربین کنترل سرعت جدید در جاده‌های خراسان رضوی/ کاهش ۱۸ درصدی تلفات جاده‌ای استان/ استقرار هشت درصد ناوگان حمل و نقل کشور در استان/ استفاده از ظرفیت تمام اتوبوس‌ها در ایام عزاداری

ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اعلام خبر نصب ۷۲ دوربین کنترل سرعت جدید در محورهای مواصلاتی این استان تا پایان سال جاری به کاهش ۱۸ درصدی تلفات جاده‌ای این استان اشاره کرد و گفت: به طور متوسط روزانه ۳۲۰۰ تا ۴۰۰۰ سفر توسط ناوگان عمومی خراسان رضوی انجام می‌شود.

ابراهیم نصری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در مجموع ۶۴۳۱ دستگاه در ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان رضوی داریم که هشت درصد کل ناوگان حمل و نقل کشوری را شامل می‌شود. از ناوگان عمومی استان ۱۶۳۳ دستگاه اتوبوس است که در ایام خاص مانند اربعین و ایام شهادت امام رضا(ع) از ظرفیت تمام این اتوبوس‌ها تا حد نیاز استفاده می‌شود.

نصری افزود: عمر ناوگان اتوبوسی حمل و نقل جاده‌ای استان ۱۲.۸ سال است و به طور متوسط بین ۳۲۰۰ تا ۴۰۰۰ سفر از ناوگان عمومی استان انجام می‌‌شود که حدود ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار مسافر را پوشش می‌دهد. البته در ایام خاص از جمله اربعین و شهادت امام رضا(ع) تعداد مسافران روزانه به ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار نفر نیز می‌رسد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه اکنون ۹۶ دستگاه ترددشمار، یک دستگاه توزین، ۴۹ دستگاه دوربین نظارت تصویری، هشت دستگاه تابلوی پیام متغیر و ۵۸ دستگاه سرعت‌نما در جاده‌های کشور فعال است، گفت: تا پایان امسال ۷۲ دستگاه دوربین نظارت تصویری جدید درجاده‌های خراسان رضوی فعال می‌شود.

نصری افزود: در شش ماه نخست امسال ۴۲۴ قربانی تصادفات جاده‌ای دراستان داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش یافته است.

نظر شما