شناسهٔ خبر: 29085 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حاجی اسماعیلی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

عبور زائران از مرز با روادید موجب ایجاد نظم در حمل‌ونقل می‌شود/ ساخت پارکینگ‌های مجزا برای ناوگان عمومی و خودروهای شخصی

محسن حاجی‌اسماعیلی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: در صورت اطلاع‌رسانی این مورد که زائران تنها در صورت ویزا و پاسپورت می‌توانند از مرز عبور کنند شاهد نظم خاصی در حمل‌ونقل خواهیم بود.

محسن حاجی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت مدیریت ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر در ایام اربعین حسینی اظهار داشت: از بازگشت مسافران از مراسم اربعین سال گذشته تا امروز به طور مرتب و مداوم جلسات ستاد اربعین برگزار شد. به طوری که در سال گذشته اولین جلسه ستاد اربعین چهاردهم محرم تشکیل شد اما این ستاد امسال هفت ماه زودتر تشکیل جلسه داده است.

وی افزود: در کمیته حمل‌و نقل تمام مسائل مربوط به حمل‌ونقل و سوخت، برنامه ریزی و ذیل آن جلسات متعددی با دستگاه‌های ذی‌زبط برگزار شده است و با توجه به مشکلات حمل‌ونقل زائران در داخل خاک عراق در این جلسات مقرر شد؛ سفیر ایران در بغداد، رئیس ستاد و ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان جانشین و دفتر نمایندگی حج در بغداد نیز دبیر اجرایی ستاد اربعین در داخل عراق باشد و هماهنگی با وزارتخانه های عراق نیز با استانداران نجف، کربلا و بصره را  انجام دهد. همچنین برای تردد جاده‌ای مسافران در داخل کشور برنامه ریزی شد که سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با حد اکثر توان در خدمت زائران حسینی باشند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «تردد زائران با اخذ ویزا نظم خاصی در جابجایی مسافر ایجاد می‌کند» گفت: سال گذزشته با افردای مواجه بودیم که مدارک لازم برای ورود به کشور عراق را همراه نداشتند و با این حال به مناطق مرزی عزیمت کرده بودند. به همین خاطر در صورت اطلاع رسانی این مورد که زائران تنها در صورت ویزا و پاسپورت می‌توانند از مرز عبور کنند، شاهد نظم خاصی در حمل‌ونقل خواهیم بود و خدمات مطلوب در اختیار مسافران دارای مدارک لازم قرار می‌گیرد.

حاجی اسماعیلی با اشاره به سفرهای یکسر خالی خاطرنشان کرد: از چند روز قبل از اربعین تمام زائران با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به سه مرز مهران، شلمچه و چزابه می‌روند و ناوگان مسافربری برای سرویس‌های بعدی به صورت خالی(بدون مسافر) باز می‌گردند و چند روز بعد تا پایان ماه صفر تمام ناوگان باید مجدد یکسرخالی برای بازگشت زائران به نقاط صفر مرزی حرکت کنند.

وی در ادامه از ایجاد محدودیت‌های روان‌سازی تردد و ساخت پارکینگ‌های متنوع برای خودروهای شخصی و عمومی خبر داد و گفت: کمربندی مهران با هماهنگی میان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و استانداری ایلام  با هدف رفع ترافیک خروجی مهران دوبانده و با جانمایی جدید سازمان راهداری ظرفیت گذرگاه عبوری شلمچه و گیت های عبوری گذرنامه افزایش قابل توجهی یافته است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری یادآور شد: کمیته‌های ستاد اربعین هر ۱۵ روز یکبار و ستاد عالی اربعین نیز هر ماه یک بار با حضور نماینده ولی فقیه تشکیل جلسه می‌دهند که درآن کمیته ها گزارش پیشرفت کار و برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند.

نظر شما