شناسهٔ خبر: 29240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت خبر داد:

۶۳ کیلومتر از پروژه کنارگذر شرق اصفهان ۲۴ ماهه به بهره‌برداری می‌رسد/ احداث قطعه ۳ این پروژه در دستورکار

بازدید کنارگذر شرق اصفهان به عنوان کریدور شمال به جنوب کشور یکی از پروژه‌های عظیم راه‌سازی در استان اصفهان است که قطعه ۱ و ۲ آن در حال انجام و قطعه ۳ در شرف انتخاب سرمایه‌گذار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، سیدحسین میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی و معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور که به‌منظور بازدید و بررسی مسائل و مشکلات اجرایی پروژه عظیم کنارگذر شرق اصفهان به این استان سفر کرد در خصوص این پروژه گفت: از سال ۹۰ تاکنون متوقف بوده که طی یک ماه گذشته فعالیت احداث آن با سرمایه‌گذار جدید مجدداً آغاز شده و طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده قطعات ۱ و ۲ این پروژه به طول ۶۳ کیلومتر از آزادراه اصفهان – نطنز تا محور اصفهان - نائین طی ۲۴ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص ادامه مسیر که در قطعه ۳ این پروژه واقع شده و از محور اصفهان – نائین شروع و به محور اصفهان – شیراز ختم می‌شود نیز گفت: طی فراخوان اعلام شده جهت احداث قطعه ۳، خوشبختانه سرمایه‌گذاران متعددی اعلام آمادگی کرده‌اند که پس از انتخاب سرمایه‌گذار مناسب برای ۳۰ کیلومتر باقیمانده نیز برنامه‌ریزی و کل مسیر به طول ۹۳ کیلومتر به بهره‌برداری خواهد رسید.

میرشفیع در خصوص اعتبارات مورد نیاز این پروژه اظهار کرد: قطعه ۱ و ۲ این مسیر ۳ هزار میلیارد ریال هزینه دربر خواهد داشت که به‌صورت ۷۰ درصد بخش خصوصی و ۳۰ درصد سهم دولت پرداخت خواهد شد.

گفتنی است اجرای این پروژه آزادراهی نقش بسزایی درکاهش حجم بسیار عظیمی از ترافیک شهری اصفهان، کاهش آلودگی هوا، کاهش سوخت و زمان سفر خواهد داشت و شرایط مطلوب‌تری را به لحاظ محیط زیستی برای اصفهان فراهم خواهد نمود.

نظر شما