شناسهٔ خبر: 29249 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

تلاش سازمان راهداری برای تثبیت نرخ ناوگان جاده‌ای در ایام اربعین/ تشریح مزایای الزام اخذ روادید برای عبور از مرز

ترمینال- بلیت- اتوبوس معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تلاش این سازمان برای تثبیت نرخ بلیت و کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در ایام اربعین خبر داد و گفت: نرخ‌ها به‌غیراز شرایط خاص و بدون تائید مراجع حاکمیتی نباید افزایش یابد.

نیما شهرزاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به  نرخ‌گذاری بلیت و کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای برای ایام اربعین اظهار داشت: نرخ‌های فعلی باوجود افزایش ۲۰ درصدی دو ماه قبل، به قیمت قبلی بازگشته و هیچ‌گونه افزایشی حتی برای ایام اربعین نخواهد یافت.

وی افزود: با توجه به مالکیت ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی بر ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای کشور، فقط در شرایطی خاص از جمله افزایش تقاضا نسبت به تعداد ناوگان برای سفر به استان‌های ایلام و خوزستان و افزایش ترددهای یکسرخالی و عوامل خاص دیگر در صورت تائید مراجع حاکمیتی و دولتی مجاز به افزایش نرخ هستند.

معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه «نباید نرخ بلیت و کرایه نسبت به نرخ مصوب افزایش یابد» تصریح کرد: تلاش‌ ما در جهت جلوگیری از افزایش نرخ برای ایام اربعین است تا مانند سال گذشته اخباری مبنی بر افزایش سه الی چهار برابری قیمت بلیت و کرایه به دلیل ازدحام غیرمنتظره جمعیت و عبور زائران از مرز بدون روادید و ثبت‌نام قبلی به گوش نرسد.

شهرزاد با اشاره به برنامه کمیته حمل‌و‌نقل در ستاد اربعین گفت: تمام تلاش این کمیته در جهت تأمین تمامی امکانات برای جابجایی زائران در کمترین زمان با کمترین هزینه است.  

وی با اشاره به  ازدحام مسافران در سال گذشته و تدبیر سال جاری گفت: با الزام اخذ روادید برای عبور از مرز در سال جاری، علاوه بر رفع مشکلات سال قبل به‌خودی‌خود، موضوع افزایش کرایه در شرایط عادی نیز منتفی است.  البته سال گذشته نیز با توجه به افزایش نرخ کرایه و بلیت تا چهار برابر نرخ مصوب از سوی مالکان اتوبوس‌ها به دلیل ازدحام مسافر، ترافیک ۱۲ ساعته جاده‌ها، افزایش مصرف سوخت ناوگان، سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با افزایش نرخ کرایه و جبران تردد یکسرخالی تا دو برابر نرخ مصوب موافقت کرد.  

معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: یکی از عوامل ایجاد ترافیک در مرز مهران در ایام اربعین سال گذشته، ورود و خروج خودروهای شخصی از پارکینگ‌ها در زمان برگشت بود که موجب اختلال در تردد اتوبوس‌های شهری برای انتقال به پایانه‌ها و همچنین افزایش خواب اتوبوس‌های بین‌شهری شد. درصورتی‌که ایجاد نظم و مدیریت ترافیک خودروها در آن نقطه،  باعث باز شدن مسیرهای شریانی و حتی خدمات‌دهی عالی اتوبوس‌ها می‌شود.

شهرزاد یادآور شد: مسافران و زائران در صورت مشاهده افزایش نرخ بلیت و کرایه حتی مربوط به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی می‌توانند به ادارات کل سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان‌ها یا دفاتر نمایندگی مستقر در پایانه‌ها مراجعه کنند.

نظر شما