شناسهٔ خبر: 29295 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

وزیر دفاع خبر داد:

آمادگی وزارت دفاع در پیشبرد برنامه توسعه راه‌آهن کشور

سردار حسین دهقان وزیر دفاع در مراسم امضای تفاهمنامه «تامین تجهیزات حفاظتی و اطفای حریق مورد نیاز برای حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور» نسبت به پیشبرد و اجرایی کردن برنامه توسعه راه‌آهن کشور با تمام استانداردهای لازم اعلام امادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار حسین دهقان در مراسم امضای تفاهمنامه «تامین تجهیزات حفاظتی و اطفای حریق مورد نیاز برای حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور» با استفاده از ظرفیت صنایع دفاعی گفت: وزارت دفاع حاضر است برنامه توسعه راه‌آهن کشور را اجرایی کرده و در این مسیر کار را با کیفیت و زمانبندی استانداردی که در همه جای دنیا وجود دارد، پیش ببرد.

وزیر دفاع افزود: وزارت دفاع صفر تا صد صنعت ریلی کشور را پشتیبانی خواهد کرد و ظرفیت تولید واگن این وزارتخانه در سال هزار دستگاه است ضمن اینکه تجهیزات کنترل، سوزنبانی و سیگنالینگ را نیز تولید خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: وزارت دفاع قادر است دوربین‌های پیشرفته سیستم‌های ارتباطی و ناوبری را به طور کامل تأمین کرده و ناوگان بالگردی کشور را نیز در هر کلاسی تأمین و تجهیزات مورد نیاز آن را تولید کند.

به گزارش مهر، این عضو کابینه یازدهم از توانایی تأمین ناوگان هواپیمایی سبک تا ظرفیت ۵۰ نفر در وزارت دفاع را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از این پس نباید نگاه ما به دیگران به نحوی باشد که به ما کمک کنند و علاوه بر اینکه پول دریافت می‌کنند، ناز کرده و بر سر ما منت بگذارند و هر کجا هم که خودشان خواستند ما را به تسلیم بکشانند.

دهقان خاطرنشان کرد: اکنون حاضریم برنامه توسعه راه‌آهن کشور را با ساز و کار مد نظر سازمان برنامه و بودجه اجرا کنیم.

در این مراسم محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با وزارت دفاع تفاهمنامه چهارجانبه همکاری امضا کردند./

نظر شما