شناسهٔ خبر: 29313 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

فرماندار شهرستان نور تاکید کرد:

ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ساحلی

نشست فرماندار شهرستان نور بر ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی و قضایی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در نوار ساحلی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، هادی خنجری روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه در جلسه ساماندهی سواحل که با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران و دیگر مسئولان شهرستانی در فرمانداری نور برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: سازمان بنادر به‌عنوان متولی اصلی دریا می‌تواند با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در این زمینه ورود کند. 

وی افزود: نگرانی ما علاوه بر صنعت گردشگری دریایی، مشکلات زیست‌محیطی مناطق ساحلی است. 

خنجری تصریح کرد: با تعامل خوب مسئولین دستگاه‌های اجرایی و قضایی شهرستان، اقدامات مؤثری در خصوص برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز ساحلی طی سال‌های گذشته انجام شد. 

فرماندار نور همچنین از آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای همکاری با اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران برای جلوگیری از تخریب نوار ساحلی و آزادسازی سواحل خبر داد.

بر اساس این گزارش، سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی یک فرایند مستمر و پویاست که بر اساس آن تصمیمات لازم جهت بهره‌برداری صحیح از ظرفیت‌های بالقوه مناطق ساحلی و توسعه متوازن گرفته می‌شود. 

وی با تشریح طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، بررسی روش‌های مختلف حفاظت از نوار ساحلی در برابر تأثیرات ناشی از وقوع پدیده‌های دریایی و توجه به الزامات زیست‌محیطی را از مهم‌ترین اهداف این طرح برشمرد.

رضوانی همچنین مخدوش بودن موضوع حریم دریا، نوسانات سطح آب دریای خزر و آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی را از چالش‌های مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی عنوان کرد. 

گفتنی است جلسه ساماندهی سواحل شهرستان نور روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران، فرماندار، شهردار، دادستان و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستانی در فرمانداری شهرستان نور برگزار و در خصوص نحوه همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز ساحلی و آزادسازی سواحل بحث و تبادل نظر به عمل آمد. 

نظر شما