شناسهٔ خبر: 29323 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خاوری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تشریح وضعیت راه‌های روستایی استان گیلان در سه سال گذشته/ روکش آسفالت ۵۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی/ پایان پروژه مسکن مهر استان در تیر ۹۶

شعبانعلی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به این که در طی سه سال گذشته میزان برخوردار بودن راه‌های روستایی استان از ۳۹.۵ درصد به ۵۰.۵درصد رسیده است، گفت: ما توانستیم ۵۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی را نیز روکش آسفالت کنیم.

علی خاوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اشاره به اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت راه‌های روستایی استان گیلان در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: میزان برخوردار بودن راه‌های روستایی استان را در مدت یاد شده از ۳۹.۵ درصد به ۵۰.۵ رساندیم و همچنین در طی سه سال گذشته پروژه‌های بزرگی را استارت زدیم که بعضی از آن‌ها به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های خوب که به بهره‌برداری رسیده، پروژه سراوان- سیاهکل است که در دهه فجر سال گذشته ۱۳.۵ کیلومتر از راه اصلی این پروژه به بهره برداری رسید و همچنین توانستیم ۵۵۰ کیلومتر از راه های شریانی را روکش آسفالت کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان افزود: پروژه ادامه آزادراه امام‌زاده هاشم- انزلی به طول ۶۰ کیلومتر با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد است که با تصویت مجلس این پروژه شروع به کار خواهد کرد.

خاوری با بیان اینکه دو پروژه با توجه به ماده قانون ۵۶ در استان با مشارکت بخش خصوصی قرار است انجام شود گفت: پروژه چهار خطه شدن انزلی- رضوان شهر و تکمیل کردن چهار خطه فومن- سراوان دو پروژه‌ای است با کمک بخش خصوصی و با دادن اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه پروژه چهارخطه كردن محور سراوان – فومن در سال‌جاری اجرایی می‌شود افزود: این پروژه از پروژه‌های شاخصی است كه با كمك سازمان مدیریت كشور در سال جاری اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان اشاره به وضعیت مسکن مهر استان گیلان کرد و گفت: در سطح استان کلا ۵۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر ساخته شده که از این تعداد ۳۹ هزار و ۹۵۰ واحد تحویل داده شده است و با اعتباراتی که به استان تخصیص داده شده است امیدواریم بتوانیم تا تیر ماه ۹۶ پرونده مسکن مهر استان را به اتمام برسانیم.

نظر شما