شناسهٔ خبر: 29334 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعیدنژاد تشریح‌کرد:

برنامه سازمان بنادر‌ برای افزایش ظرفیت بنادر تجاری کشور

بندر شهید‌رجایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از برنامه‌های سازمان برای افزایش ظرفیت بنادر تجاری کشور خبر داد و گفت: افزایش ظرفیت بنادر تجاری ایران از ۲۰۹ میلیون تن در شرایط کنونی به ۲۱۷ میلیون تن در دستور کار این سازمان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعیدنژاد به ایرنا گفته است: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: افزایش ظرفیت بنادر تجاری ایران از ۲۰۹ میلیون تن در شرایط کنونی به ۲۱۷ میلیون تن را در دستور کار این سازمان است. ضمن اینکه افزایش ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی ایران از چهار میلیون و ۸۶۰ هزار کانتینر به پنج میلیون TEU  از دیگر برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری اعلام کرد.

وی سرمایه‌گذاری، بهره‌برداری و مدیریت ترمینال‌های کانتینری بندر شهیدرجایی را از دیگر طرح‌های ضروری این سازمان دانست و گفت: سازمان بنادر درصدد است سرمایه‌گذاری و مدیریت بندر شهیدبهشتی چابهار و طرح‌های توسعه بنادر انزلی و امیرآباد را در شمال کشور با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی توسعه دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان بنادر امسال جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ۳۰ هزار میلیارد ریالی را هدف‌گذاری کرده است، گفت: سازمان بنادر از هرگونه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پسکرانه‌های بنادر شهیدرجایی، چابهار، امام خمینی (ره) و پایانه‌های کانتینری مخازن و اسکله‌های نفتی در بنادر شهیدرجایی و بوشهر و پایانه‌های کالا در بنادر خرمشهر، امیرآباد و نوشهر حمایت می کند.

سعیدنژاد، استقرار نظام اعتبارسنجی و رتبه بندی شرکت‌های کارگزاری و پیمانکاری حمل و نقل دریایی برای توسعه فعالیت‌های بندری را در کشور مهم ارزیابی کرد و افزود: برای دستیابی به این موضوع سازمان بنادر تدوین نظام اعتبار سنجی و رتبه‌بندی این شرکت‌ها در بنادر تجاری ایران را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی حفظ ایمنی و محیط زیست دریایی برای فعالیت‌های دریایی و بندری را ضروری دانست و گفت: خارج کردن تعدادی از شناورهای غرق شده از اروند رود در سال جاری و انجام گشت‌های دریایی مستمر در آب های تحت حاکمیت ایران برای پایش مسایل زیست محیطی در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر از جمله طرح های این سازمان است.

نظر شما