شناسهٔ خبر: 29360 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با سخنرانی بان کی مون صورت گرفت:

آغاز سومین کنفرانس اسکان بشر ملل متحد (هبیتات ۳) در اکوادور/ حضور وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه در کیتو

حضور وزير راه و شهرسازی در کنفرانس بین‌المللی اسکان بشر (هبیتات ۳) اكوادرو - ۲۰۱۶ سومین کنفرانس اسکان بشر (هبیتات ۳) سازمان ملل متحد با سخنرانی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد و با حضور سران و مقامات عالی‌رتبه کشورهای جهان از جمله وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در کیتو پایتخت اکوادور رسما آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین کنفرانس اسکان بشر ملل متحد (هبیتات ۳) در کیتو پایتخت اکوادور با سخنرانی بان کی مون هشتمین دبیرکل سازمان ملل متحد ۱۰ صبح به وقت اکوادور رسما آغاز شد. در این کنفرانس که به طور رسمی کار خود را با سخنرانی دبیرکل سازمان ملل متحد آغاز کرد، ˈرافائل کورئا دلگادوˈ رییس جمهوری اکوادور نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و به شرکت کنندگان در این کنفرانس مهم که به موضوع مسکن و اسکان بشر اختصاص دارد خوش آمد گفت.

گفتنی است در سومین کنفرانس اسکان بشر ملل متحد سران و مقامات عالی رتبه تمامی کشورهای جهان حضور دارند و از ایران دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه متشکل از دکتر حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان، حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، زهره داودپور مدیرکل دفتر طرح های کالبدی، علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن، اسفندیار زبردست عضو هیات علمی دانشگاه تهران حضور دارند.

بنا بر این گزارش، کنفرانس هبیتات جهانی ۳ از سوی سازمان ملل متحد تدارک دیده شده و بحث اصلی آن مسکن و توسعه شهری پایدار است. کنفرانس هبیتات ۲، ۲۰ سال پیش در ترکیه برگزار شد و امسال این کنفرانس جهانی در اکوادور و در شهر کیتو برگزار می‌شود. طی کنفرانسی که ۴ روز به طول می‌انجامد، ایران مانند سایر کشورهای دعوت شده به کنفرانس، گزارشی ملی را درباره وضعیت مسکن ارایه خواهد کرد تا در پایان سفر دستورالعمل‌های مصوب آن، دستور فعالیت‌های آتی و راهبردهای فعالیت سال‌های آتی قرار بگیرد. /

نظر شما