شناسهٔ خبر: 29454 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوازدهمین كارگاه آموزشی ایمنی زمینی و نجات فرودگاهی در فرودگاه مشهد

فرودگاه مشهد دوازدهمین كارگاه آموزشی ادارات ایمنی زمینی و نجات فرودگاهی فرودگاه‌های كشور در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد آغاز به‌كار كرد.

به گزارش خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی فرودگاه‌های استان خراسان رضوی؛ افتتاحیه دوازدهمین كارگاه آموزشی ادارات ایمنی زمینی و نجات فرودگاهی فرودگاه‌های كشور با عنوان دوره آموزشی «ریزش سوخت و مهار حریق در سطح ۳ بعدی» با حضور مدیران كل ایمنی زمینی و نجات فرودگاهی و فرودگاه‌های استان و روسای ادارات ایمنی زمینی و نجات فرودگاهی فرودگاه‌های كشور، صبح روز گذشته ۲۷ مهرماه ۹۵ در تالار اجتماعات فرودگاه مشهد آغاز به‌كار كرد.

محمدباقر قاسم‌زاده مدیركل فرودگاه‌های خراسان رضوی در این مراسم بابیان اینکه فرودگاه مشهد در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۲ درصد افزایش پرواز و مسافر داشته است٬ گفت:  در این مدت ۵ میلیون و شش‌صد هزار مسافر اعزام و پذیرش‌شده‌اند و ۳۷ هزار و پانصد پرواز در این فرودگاه نشست‌وبرخاست داشته‌اند كه این مهم به اهمیت آموزش كاربردی کارکنان اداره ایمنی زمینی و نجات فرودگاهی و بروز رسانی تجهیزات این حوزه می‌افزاید.

وی افزود: خوشبختانه هم‌اكنون سطح كیفی ادارات ایمنی زمینی و نجات فرودگاهی فرودگاه‌های كشور ارتقای محسوس و مطلوبی دارد و درزمینهٔ خرید تجهیزات اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته است و این تحولات باید با آموزش اصولی و كاربردی نیروی انسانی تكمیل شود.

حاجی بیگی، مدیركل ایمنی زمینی و نجات فرودگاهی فرودگاه‌های كشور در این مراسم با قدردانی از زحمات، حمایت‌ها و پیگیری‌های مدیركل فرودگاه‌های خراسان رضوی در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مشهد مقدس و تأکید بر لزوم كاهش خطای انسانی در حوزه ایمنی زمینی و نجات فرودگاهی گفت: پرورش نیروی انسانی كارآمد از دل دوره‌های آموزشی كاربردی ممكن است.

وی افزود: با افزایش ناوگان هوایی در سال‌های آینده به‌واسطه شرایط پسابرجام، باید فنّاوری ادارات ایمنی زمینی و امكانات و تجهیزات بروز شود تا در مواجهه با مواقع اضطراری، درصد خسارات به حداقل ممكن برسد.

حاجی بیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم حفظ ورزیدگی جسمانی و همچنین افزایش مهارت‌ها و دانش در حوزه ایمنی زمینی فرودگاهی گفت: نشست‌وبرخاست هواپیماها حدود ۶ درصد از بازه زمان پروازی را شامل می‌شود، اما ۶۰ درصد سوانح فرودگاهی در همین مواقع حادث می‌شود كه کارکنان باید تمركز ویژه‌ای برای این شرایط احراز نمایند.

گفتنی است؛ این دوره آموزشی در مدت ۳ روز و برای ۲۵ نفر از روسای ادارات ایمنی زمینی و نجات فرودگاهی فرودگاه‌های كشور در حال برگزاری است.

 

نظر شما