شناسهٔ خبر: 29457 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پیش بینی سازمان هواشناسی برای ۳ روز آینده

ایجاد پدیده گرد و خاک در مناطق مرزی/ استقرار هوای سرد و پر فشار در نوار شمالی کشور

گرد و خاک براساس گزارش سازمان هواشناسی با استقرار هوای سرد و پر فشار در نوار شمالی کشور در سه روز آینده مواجه خواهیم بود که این امر سبب ناپایدار جوی در شمال غرب کشور خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تحلیل آخرین دادها و نقشه‌های هواشناسی حاکی از استقرار هوای سرد و پر فشار در نوار شمالی کشور در مدت سه روز آینده است و این امر سبب ناپایدار جوی در شمال غرب کشور خواهد شد.

پیامد این شرایط افزایش ابر، وزش باد، بارش پراکنده باران و وزش باد را برای امروز (چهارشنبه ) در برخی مناطق شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر و دامنه های البرز شرقی به دنبال دارد.

روز پنجشنبه (فردا) بارش‌ها محدود به سواحل غربی دریای خزر است و با افزایش جزیی دما در این ناحیه، شاهد جوی به نسبت پایدار در دیگر مناطق کشور خواهیم بود.

 روز جمعه این هفته باردیگر با تقویت جریان های شمالی در غرب سواحل دریای خزر و فعالیت سامانه بارشی بر میزان بارش ها در این مناطق افزوده خواهد شد. 

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: دمای هوای تهران اکنون به ۲۰ درجه بالای صفر رسیده، رطوبت هوا ۲۷ درصد و سرعت وزش باد بیش از هفت کیلومتر بر ساعت بوده و کمینه و بیشینه هوای امروز تهران بین ۱۱ تا۲۲ درجه پیش بینی شده است. 

احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای پایتخت برای روز پنجشنبه (فردا) بین ۱۲ تا ۲۳ درجه بالای صفر مورد انتظار است و آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می شود. 

وی، کمینه و بیشینه هوای تهران را در روز جمعه (پس فردا) بین ۱۰ تا ۲۱ درجه بالای صفر اعلام کرد و افزود: در این روز آسمان تهران صاف تاکمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد داشت. 

برچسب‌ها:

نظر شما