شناسهٔ خبر: 29466 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد؛

اختصاص ۹۵۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی راه‌های کشور/ ارتقای امنیت تردد در محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از اختصاص ۹ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار استانی و ملی برای بهسازی و بازسازی راه های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا در آیین معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در جیرفت افزود: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از راه های کشور را با اعتبار اختصاص یافته، می توان بهسازی و بازسازی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۲ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اضافه شدن مجموعه راهداری و جدا شدن آن از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی در استان های کشور فعال و راه اندازی شده است.

حسن نیا ادامه داد: به منظور نظارت بیشتر بر راه های کشور تا پایان سال ۹۶ تمام راه های شریانی به سامانه دوربین‌های کنترل سرعت مجهز می‌شوند.

وی گفت: در برنامه ششم نیز راه های شریانی جنوب کرمان به صورت شبکه بزرگراهی در خواهد آمد.

حسن نیا تصریح کرد: هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای امنیت تردد در محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان اختصاص داده شده که با ادغام ۲ مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای مجموعه بهره بردار و نگهدارنده راه ها یک پارچه شده که این روند به کیفیت خدمات رسانی به مردم و رانندگان کمک می کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جنوب استان کرمان گفت: این منطقه یکی از مناطق مستعد در حوزه کشاورزی است که بیش از ۳ و نیم میلیون تن از محصولات تولید شده در این منطقه از طریق حمل و نقل جاده ای به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: جنوب استان کرمان به عنوان مرکز ثقل حمل و نقل بین استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است که بخش زیادی از بار سیستان و بلوچستان از این منطقه گذر می کند.

وی گفت: ظرفیت کشاورزی در جنوب استان کرمان نیازمند برنامه‌ریزی حساب شده برای حمل و نقل است تا ضمن تامین میوه و سبزی مورد نیاز بازارهای کشور کشاورزان و بهره برداران نیز دغدغه حمل محصول خود را نداشته باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز گفت: این منطقه یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می شود که علاوه بر آن در حوزه معادن نیز ظرفیت‌های بالایی دارد.

محمد ساردویی ادامه داد: نبود راه آهن در این منطقه موجب شده توسعه بزرگراه ها در جنوب کرمان حیاتی شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای تاسیس اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان تاکنون ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه در جنوب استان کرمان احداث شده است.

ساردویی بیان کرد: ۷۳ کیلومتر بزرگراه با هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال برآورد اعتبار در دست ساخت و احداث ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه دیگر نیز در دست پیگیری است.

وی گفت: به منظور تکمیل شبکه بزرگراهی در جنوب کرمان به احداث ۹۵۱ کیلومتر بزرگراه نیاز است که با بهره برداری از آن کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب کشور شاهد تکمیل و تسهیل در حمل و نقل جاده ای خواهد بود.

در این آیین احسان عراقی زاده به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان معرفی شد.

جنوب استان کرمان شامل هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان است و حوزه راه‌های این منطقه زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان قرار دارد./

نظر شما