شناسهٔ خبر: 29470 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح کرد:

تأثیر چشمگیر ایمن‌سازی طرح‌های راهداری در کاهش تلفات جاده‌ای/ فعالیت‌های حفاظت جاده‌ای، اولویت اول سازمان راهداری/ تاکید بر کیفی‌سازی فرآیند ترابری و حمل و نقل جاده‌ای با افزایش ایمنی

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین معارفه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان فارس ضمن تأکید بر تأثیر چشمگیر ایمن‌سازی طرح‌های راهداری در کاهش تلفات جاده‌ای گفت: اولویت این سازمان، فعالیت‌های حفاظت جاده‌ای است که با توجه به محدودیت‌های اعتباری ملی باید از امکانات بخش خصوصی در این زمینه بهره گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی داوود کشاورزیان، در آیین معارفه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان فارس در شیراز نگهداری راه‌ها را اولویت اساسی این سازمان برای افزایش ایمنی جاده‌ها دانست و افزود: کیفیت انجام کار در افزایش ایمنی بسیار حائز اهمیت است و ما در این زمینه اگر هزینه بیشتری هم پرداخت کنیم چون مطمئن هستیم که ایمنی جاده‌ها را در پی دارد، برای افزایش کیفیت بهتر ترددها هزینه بیشتری هم پرداخت خواهیم کرد .

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ایمن‌سازی طرح‌های راهداری در کاهش تلفات جاده‌ای موثر است، این طرح‌ها در سطح ملی برنامه‌ریزی شده و با نصب دوربین‌های پیشرفته کنترل سرعت، ساخت پاسگاه‌های پلیس راه به صورت متمرکز و توسعه زیرساخت‌های ایمنی در مبادی ورودی و خروجی عملیاتی شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: اولویت این سازمان، فعالیت‌های حفاظت جاده‌ای است که با توجه به محدودیت‌های اعتباری ملی باید از امکانات بخش خصوصی در این زمینه بهره گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری باید نسبت به نگهداری راه‌ها و افزایش ایمنی راه‌ها و نیز نصب تابلوهای هشداردهنده و اصلاح دوربرگردان‌ها و دیگر نکات راهداری با همین اعتبارات موجود توجه لازم صورت گیرد.

وی افزود: سازمان راهداری کشور، ارتقای بهره‌وری در ترانزیت کالا، خارج و محدود کردن ناوگان فرسوده و مستهلک از چرخه خدمات، توجه به برون‌سپاری و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را نیز دنبال می‌کند.

کشاورزیان افزود: برنامه‌های اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت کاملا توسعه یافته و با هدف افزایش ایمنی و سلامت ترددها پیگیری می‌شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به فعالیت دو هزار و ۶۰۰ شرکت مسافربری در سراسر کشور گفت: بخش حمل و نقل جاده‌ای نقش بسزایی در تردد مسافران دارد و بیشترین تعداد مسافر از این طریق جا به جا می‌شوند.

کشاورزیان، بر لزوم کیفی‌سازی فرآیند ترابری و حمل و نقل جاده‌ای با افزایش ایمنی تاکید کرد و گفت: در سال‌های اخیر ایمن‌سازی راه‌ها با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و توسعه زیرساخت‌ها در کشور اجرایی شده و هم اینک طرح‌هایی در این زمینه در سطح ملی در دست اجراست که موجب کاهش تلفات جاده‌ای و افزایش ایمنی شده است.

وی، همچنین به تدوین دستورالعمل سازمانی جدید در این سازمان اشاره کرد و افزود: بر اساس این آیین نامه، ارتقا کیفیت خدمات از طریق برندسازی صورت می‌گیرد و کارکنان تعاونی‌ها، رانندگان و حتی اتوبوس‌ها با یک نشان واحد در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: اگر در شهرستان‌های کوچک نیز کار حمل و نقل مسافر انجام شود، متقاضی باید اقدام به عقد قرارداد با نمایندگی یکی از شرکت‌های معتبر کند و بر اساس نشان خاص (برند) به حمل و نقل مسافر مبادرت ورزد.

در این آیین، علیرضا سیاه‌پور به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس معرفی و از خدمات احمد خواست خدایی مدیرکل پیشین این اداره کل تقدیر شد.

نظر شما