شناسهٔ خبر: 29475 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین:

دستورات وزیر راه و شهرسازی برای توسعه منطقه الموت/ بررسی مهندسی ایجاد تونل قسطین لار/ اختصاص اعتبار برای مطالعه قلعه الموت/ بهسازی و مناسب‌سازی راه‌های منطقه

قزوین با توجه به ویژگی‌های خاص تاریخی، گردشگری و توریستی الموت، دکتر عباس آخوندی در پی سفر به این منطقه ضمن تاکید بر این مشخصات خاص و لزوم توجه هر چه بیشتر به آن‌ها، دستورات ویژه‌ای را جهت توسعه و ارتقای الموت به معاونین خود ابلاغ نمود.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی‌فر با اعلام این موضوع گفت: وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از مکان‌های مختلف منطقه الموت و بررسی نیازهای موجود در منطقه و همچنین با توجه به درخواست‌های مطرح‌شده از سوی مردم منطقه و پیگیری‌های اداره کل راه و شهرسازی استان، دستورات جداگانه‌ای را به معاونین و مشاورین خود ابلاغ نمود.

حامد مانی‌فر در ادامه افزود: نگاه وزیر بر اینست که برنامه‌ریزی برای الموت نه به عنوان یک منطقه فرعی، بلکه در جایگاه یک پهنه ی گردشگری و توریستی ملی باید صورت پذیرد.

وی در خصوص دستورات ایشان بیان داشت: انجام بررسی فنی و مهندسی جهت احداث تونل درگردنه برفگیر قسطینلار در محور موجود قزوین به سمت رجایی دشت، از مهمترین دستورات وزیر است که به معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارتخانه ابلاغ گردیده است.

رییس شورای حمل و نقل استان تصریح کرد: در پی بازدید هفته گذشته عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری وزارت راه و شهرسازی و مکاتبه این اداره کل، دستور اختصاص اعتبار جهت انجام مطالعات فنی، بهسازی و روکش راه‌ها با هدف ارتقای سطح سرویس جاده موجود الموت، توسط دکتر آخوندی صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به جایگاه مذهبی امامزاده روستای زرآباد برای جذب زایران مشتاق از سراسر کشور، اضافه کرد: با توجه به درخواست دهیاری و شورای اسلامی این روستادر خصوص انجام زیرسازی ومناسب‌سازی محوطه حرم امامزاده علی اصغر(ع) و فنس‌کشی فضای پارکینگ امامزاده، دستور اقدام برای رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ شده است.

مانی‌فر با اشاره به حجم تردد قابل توجه در جاده دیکین – زرآباد گفت: تخصیص اعتبار جهت اصلاح، ترمیم و روکش آسفالت این جاده نیز به مشاور امور راه‌های روستایی اعلام شده است.

وی افزود: تکمیل آسفالت راه مواصلاتی زناسوج و سیمیار از دیگر موضوعات مطرح شده در حوزه راهسازی بوده که به مهندس میرشفیع، مشاور وزیر در امور راه‌های روستایی ابلاغ گردیده است.

دبیر کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان با اشاره به تاکید وزیر بر اهمیت ویژگی‌های تاریخی الموت خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست مدیر پایگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی الموت در خصوص درخواست مطالعه بنای ارزشمند مولاسرا (گنبدخانه) واقع در فراز قلعه الموت، وزیر از رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خواسته تا شخصا از محل بازدید کرده و اعتبارات لازم جهت انجام این امر را تامین نماید.

حامد مانی‌فر همچنین یادآور شد: با توجه به بازدید وزیر از دریاچه اوان، دستوراتی نیز در خصوص رفع برخی مشکلات و موانع موجود در محل با هدف توسعه منطقه از سوی ایشان صادر گردید.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به درخواست هیات امنای مسجد فاطمه الزهرا(س) در خصوص مساعدت مالی جهت تکمیل این مسجد در ابتدای شهرک پونک قزوین، مقاوم عالی وزارت راه و شهرسازی دستوراتی را نیز جهت هموار نمودن مسایل مطرح شده صادر نمودند.

رییس شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی استان در پایان تاکید کرد: امید است با توجه به نگاه ویژه وزیر به استان و به ویژه منطقه الموت، بتوانیم با همدلی و هماهنگی مردم و مسئولین، گام‌های موثری را جهت رفع نیازها و تحقق اهداف بلند خود در استان برداریم.

نظر شما