شناسهٔ خبر: 29629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هم‌زمان با سفر کاروان تدبیر و امید انجام شد؛

پروژه‌های شاخص راه و شهرسازی استان مرکزی به بهره‌برداری رسید/ بهره‌برداری کامل از بزرگراه ۶۱ کیلومتری اراک – خمین

افتتاح هم‌زمان با سی و دومین سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی با حضور مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استانی ۷ پروژه شاخص راه و شهرسازی از جمله بزرگراه ۶۱ کیلومتری اراک – خمین به بهره‌برداری کامل رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی سرپرست اداره کل با اعلام این خبر گفت: این پروژه‌ها شامل تکمیل و بهره‌برداری باند دوم بزرگراه اراک – خمین به طول ۱۱ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۳۶ هزار میلیون ریال، بهره‌برداری از بزرگراه خمین – محلات به طول ۶/۵ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۷۰ هزار میلیون ریال، بهسازی محور کمیجان – ساروق – آهنگران به طول ۸ کیلومتر با اعتبار ۶۰ هزار میلیون ریال، بهره‌برداری از باند دوم محور زیرآب – محلات – دلیجان به طول ۵ کیلومتر با اعتبار ۶۰ هزار میلیون ریال است.

وی افزود: همچنین بهسازی محور خمین – قورچی باشی به طول ۵ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۳۵ هزار میلیون ریال، روکش، درزگیری و لکه‌گیری محور سلفچگان – دلیجان – اصفهان به طول ۷۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیون ریال در این سفر به بهره‌برداری رسید.

شارقی اضافه کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان مامونیه با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ هزار میلیون ریال در مساحت ۲۳۴۵۰ مترمربع با زیربنای ۳۷۰۰ مترمربع در دوطبقه به بهره‌برداری کامل رسید.

وی در مراسم افتتاحیه بزرگراه اراک – خمین گفت: این بزرگراه به طول ۶۱ کیلومتر و با خاک‌ریزی یک‌میلیون و ۳۴۰ هزار مترمکعب و بتون‌ریزی ۴۰ هزار مترمکعب و آرماتوربندی ۶۵۵ تن هزینه‌ای بالغ بر یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در برداشته است.

وی افزود: همچنین برای این پروژه ۲۱۲ هزار تن آسفالت‌ریزی شده و ۱۲۲ دستگاه پل شامل انواع پل‌های لوله‌ای و با دهنهٔ زیر ده متر تعبیه شده است. وی در پایان افزود همچنین برای این بزرگراه ۲۷۳ هزار مترمکعب زیر اساس صورت گرفته و در کل مسیر نیز ۳۰۰ عدد تیر برق جابه‌جا شده است.

وی در پایان تأکید کرد راه‌اندازی این بزرگراه از آرزوهای دیرینهٔ ساکنان دو شهرستان اراک و خمین بوده است که با تلاش شبانه‌روزی مسئولان خدوم استانی و کشوری در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری کامل رسیده است.

نظر شما