شناسهٔ خبر: 29659 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نشست ۷۹ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مطرح شد:

تاکید آخوندی بر اهمیت توسعه حمل و نقل و برنامه‌ریزی جامع‌تر/ تشریح مهم‌ترین اولویت‌های معاونت حمل و نقل/ تقدیر از زحمات امیر امینی

کمیسیون ایمنی راه‌ها وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تشکیل معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی، گفت: جمع‌بندی و انتشار طرح جامع حمل و نقل یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فعلی معاونت جدید خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست ۷۹ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که پیش ازظهر امروز(دوشنبه) و با دستور کار ارزیابی پیشرفت سامانه ثبت سوانح حمل و نقل برگزار شد با اشاره به انتخاب مهندس تقی‌زاده به سمت معاونت حمل و نقل، گفت: ما در تشکیلات وزارت راه و شهرسازی تغییراتی ایجاد کرده‌ایم که منجربه تاسیس معاونت جدید با عنوان معاونت حمل و نقل شد.

وی ادامه داد: این معاونت وظیفه هماهنگی تمام چهار بعد حمل و نقل را دارد و مسائل و موضوعات مربوط به مقررات حمل و نقلی، استاندارسازی، ایمنی و هم چنین مسائل لجستیک و ترانزیت از این به بعد در حوزه تخصصی زیر نظر آقای تقی‌زاده پیگیری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح جامع حمل و نقل که پیش از این از سوی معاونت برنامه‌ریزی و حمل و نقل جاده‌ای پیگیری می‌شد، گفت: این طرح نیز به عنوان یکی از موضوعات و مسائل مهم حمل و نقلی در این معاونت پیگیری خواهد شد.

وی از زحمات امیر امینی که پیش از این درسمت معاونت برنامه ریزی و حمل و نقل جاده‌ای حضور داشت، تشکر کرد و گفت: از زحمات طاقت‌فرسای مهندس امینی که هم زمان بحث‌های مربوط به برنامه ریزی، حمل و نقل و آی‌تی را پیگیری می‌کردند تشکر می‌کنم و هم چنان در سمت معاونت برنامه‌ریزی در خدمت وی هستیم. امیدوارم این تفکیک فرصت بیشتری را به معاونت حمل و نقل برای برنامه‌ریزی‌های جامع‌تر بدهد.

امیر امینی نیز با اشاره به اهمیت بخش حمل و نقل در کشور، گفت:با توجه به اینکه وزیر محترم بر اهمیت حمل و نقل چند وجهی و ترکیبی واقف هستند و تسلط کاملی بر موضوعات حمل و نقلی دارند، ایشان تلاش زیادی برای اصلاح ساختار در جهت بهبود امور و پیشرفت کارها دارند.

وی گفت: انتظار داریم که اصلاح ساختار انجام شده برای توسعه بخش حمل و نقل مفید واقع شود.

به گفته امینی جمع‌بندی و انتشار طرح جامع حمل و نقل یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فعلی معاونت جدید خواهد بود.

مهرداد تقی‌زاده نیز با تشکر از تلاش‌های امینی در طول مدت مدیریت خود گفت: از تجربیات شما برای پیشبرد طرح ها و برنامه‌ها استفاده می‌کنیم.

نظر شما