شناسهٔ خبر: 29671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان:

زنجان- قزوین پرترددترین آزادراه استان زنجان است

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می‌شود جمعاً ۴/۴۸۷/۱۸۸ تردد است که حدود ۴۹ درصد از کل تردد در محورهای استان را دربر می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان با اعلام این خبر افزود: میانگین سرعت متوسط در کل محورهای استان برابر با ۸۱ کیلومتر بر ساعت بوده است. محورهای آزادراه قزوین-زنجان و آزادراه زنجان-تبریز (ماهنشان– سرچم) با سرعت متوسط ۹۶ و ۹۵ کیلومتر بر ساعت دارای بیشترین سرعت متوسط در محورهای مواصلاتی استان بوده‌اند. محورهای دندی-زنجان و سلطانیه – زنجان با سرعت متوسط ۵۲ و ۴۷ کیلومتر بر ساعت کمترین سرعت متوسط را داشته‌اند.

وی با اشاره به میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت افزود: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۲۲۵ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۲۷ وسیله نقلیه است و استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۱۸ را در کشور داراست. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان-قزوین (خروجی استان) با ۶۰۲ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورگرماب- زرینه رود با ۲۴ تردد در ساعت صورت گرفته است.

بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان-قزوین (خروجی استان) با ۶۰۲ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورگرماب- زرینه رود با ۲۴ تردد در ساعت صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت ۴۹ وسیله نقلیه سنگین در ساعت اعلام کرد و گفت: در حالیکه میانگین کشوری این نرخ ۵۱ وسیله نقلیه سنگین بوده و استان زنجان رتبه ۱۲ را در کشور داراست.

این مقام مسئول تصریح کرد: میانگین سرعت متوسط در کل محورهای استان برابر با ۸۱ کیلومتر بر ساعت بوده است. محورهای آزادراه قزوین-زنجان و آزادراه زنجان-تبریز (ماهنشان– سرچم) با سرعت متوسط ۹۶ و ۹۵ کیلومتر بر ساعت دارای بیشترین سرعت متوسط در محورهای مواصلاتی استان بوده‌اند. محورهای دندی-زنجان و سلطانیه – زنجان با سرعت متوسط ۵۲ و ۴۷ کیلومتر بر ساعت کمترین سرعت متوسط را داشته‌اند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان بیان کرد: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می‌شود جمعاً ۴/۴۸۷/۱۸۸ تردد است که حدود ۴۹ درصد از کل تردد در محورهای استان است.

دست نشان درخصوص درصد تخلفات سرعت غیرمجاز وفاصله طولی غیرمجاز ازدیدگاه آماری گفت: از کل ترددهای صورت گرفته در جاده‌های استان در مهر ماه گذشته از دیدگاه آماری ۸ درصد با تخلف سرعت غیرمجاز، ۱ درصد سبقت غیرمجاز و ۱۲ درصد با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است و همچنین ساعت اوج ترافیک در مجموع محورهای استان بین ساعات ۱۷ الی ۱۹ است و اوج تخلف سرعت غیرمجاز نیز در ساعات بعد از نیمه شب تا ۵ صبح اتفاق می‌افتد.

وی تأکید کرد: کنترل مؤثر محورهای مواصلاتی در ساعات اوج ترافیک و ساعات اوج تخلف در محورها سبب کاهش ریسک وقوع تصادفات در محورهای مواصلاتی خواهد شد.

نظر شما