شناسهٔ خبر: 29715 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ابراهیم مرادی خبرداد:

تبديل فرودگاه‌های غرب کشور به هاب منطقه‌ای برای پروازهای عتبات‌عالیات

فرودگاه سنندج مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه های کشور، با اشاره به بررسی وضعیت عملکرد برج‌های مراقبت پرواز ۴ فرودگاه غرب و مرکز کشور، گفت: با توجه به پتانسیلی که در منطقه غرب کشور وجود دارد امکان تبدیل فرودگاه‌های سنندج، کرمانشاه و ایلام به هاب منطقه‌ برای برقراری پروازهای عتبات‌عالیات وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم مرادی مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هدف از سفر دو روزه خود به فرودگاه‌های غرب کشور شامل سنندج، کرمانشاه، ایلام، خرم‌آباد و اراک را بررسی وضعیت عملکرد برج‌های مراقبت پرواز در این فرودگاه‌ها عنوان کرد و گفت: بخشی از این سفر به بازدید از سطوح پروازی و عملیات عمرانی فرودگاه‌ها که در حال انجام بود، اختصاص یافت که خوشبختانه این عملیات‌ها با شدت و سرعت مطلوبی در حال اجرا بودند.

مدیرکل مراقبت پرواز در خصوص نتایج بازدید از فرودگاه کرمانشاه گفت: باند فرودگاه از وضعیت خوبی برخوردار نبود و باید تصمیماتی برای بهسازی سطوح پروازی آن گرفته شود.

مرادی اما فرودگاه سنندج را برخوردار از سطوح پروازی مطلوب عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود فرودگاه‌های غرب کشور یعنی فرودگاه‌های ایلام، سنندج و کرمانشاه به هاب منطقه‌ای برای پروازهای عتبات‌عالیات تبدیل شوند. زیرا پتانسیل خوبی دارند و امیدوارم روز به روز شاهد افزایش پروازهای عتبات‌عالیات این فرودگاه‌ها باشیم.

به گفته وی در این سفر دو روزه، اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی برای انجام عملیات پروازی ویژه اربعین حسینی در فرودگاه‌های کرمانشاه، سنندج و ایلام مطرح و تدوین شد تا بخش‌های عملیاتی و فنی بهترین خدمات را به زائران ارایه دهند. اکنون این سه فرودگاه آمادگی لازم را برای ارایه خدمات به زائران اربعین دارند البته فرودگاه ایلام شرایط مطلوب‌تری دارد.

مرادی در خصوص ارزیابی‌اش از فرودگاه خرم‌آباد توضیح داد: در بازدید از تکنیکال بلاک این فرودگاه محدودیت‌هایی در حوزه عملیاتی وجود داشت که مدیر قبلی و فعلی برای آن برنامه‌ریزی‌هایی داشتند.

وی همچنین در خصوص روند بهسازی سطوح پروازی این فرودگاه، گفت:‌ مقرر شده بود سطوح پروازای از نخستین روز آبان ماه بهره‌برداری شود اما زمان افتتاح آن به ۱۵ آبان‌ماه موکول شد.

وی اظهار داشت: با بهسازی صورت گرفته به نظر می‌رسد در باند فرودگاه خرم‌آباد امکان نشست و برخاست هواپیماهای متوسط به بالا فراهم شود. اکنون روند بهسازی و ارتقای این فرودگاه خوب است و امیدوارم حداکثر تا یکم آذرماه باند فرودگاه به بهره‌برداری برسد تا اهالی این منطقه بتوانند به مقاصد مختلف به ویژه مشهد مقدس سفر کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، مدیرکل مراقبت پرواز با بیان اینکه آخرین مقصد این سفر دو روزه، فرودگاه اراک بود، عنوان کرد: در این بازدید از تکنیکال بلاک و بخش پشتیبانی فرودگاه اراک دیدن کردیم که سیستم سوییچینگ آن نیازمند تغییر است و در این زمینه با مدیرکل ارتباطات و ناوبری هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت. فرودگاه اراک در حال اجرای عملیات توسعه است و از فردا (چهارم آبانماه) هم پروازهای عتبات‌عالیات آن برقرار می‌شود.

نظر شما