شناسهٔ خبر: 2980 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رمضانعلی سبحانی‌فر درباره اهمیت بند «ل» تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۴:

نمایندگان مجلس موافق راهکارهای ارتقای حمل‌ونقل کشور با مشارکت بخش‌خصوصی هستند

حمل و نقل عضو کمیسیون صنایع مجلس توجه به توسعه زیرساخت‌های ناوگان حمل و نقل کشور در بخش‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی را برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی حائز اهمیت خواند.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بند «ل» تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۴ گفت: بدون تردید نگاه و نظر همکاران و نمایندگان مجلس درباره راهکارهایی که زمینه‌های پیشرفت‌ حمل و نقل را در کشور فراهم می‌آورد، مثبت است. 

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی توجه به توسعه زیرساخت‌های ناوگان حمل و نقل کشور در بخش‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی را برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی حائز اهمیت خواند و تأکید کرد: ارتقای صنعت حمل و نقل نباید از نظرها مغفول بماند، نوسازی ناوگان حمل و نقل از مسائلی است که عدم توجه به آن باعث از بین رفتن این سرمایه ملی می‌شود بنابراین هر حرکتی که زمینه‌های ارتقا این صنعت را فراهم کند، مورد موافقت مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت. 

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه جذب سرمایه بخش خصوصی در پروژه‌های داخلی، رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی را در پی دارد افزود: در شرایط کنونی اقتصاد کشور، فراهم کردن زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه حمل و نقل می‌تواند پیشرفت‌های اقتصادی را در حوزه‌های مختلف عامل شود.

بند "ل" تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۴ آمده است: به صندوق توسعه ملي در سال ۱۳۹۴ اجازه داده مي شود تا نسبت به اعطاي تسهيلات ارزي و ريالي به سرمايه گذاران بخش خصوصي و يا تعاوني براي طرح هاي توسعه اي شقوق مختلف حمل و نقل بدون انتقال مالكيت و با معرفي وزارت راه و شهرسازي و تضمين سازمانها و شركتهاي تابعه و ذيربط اين وزارتخانه در قبال اخذ حق دسترسي تا استهلاك اصل سرمايه و سود آن از استفاده كنندگان اقدام نمايد./

نظر شما