شناسهٔ خبر: 29805 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئيات دومین نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان كرمانشاه

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در دومین نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان گفت: ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، فرصت مناسبی برای ارائه راهکارهای مفید به منظور ارتقاء سطح زندگی ساکنین بافت‌های حاشیه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه و دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان، در این نشست، ضمن ارائه گزارشی از ستادهای شهرستانی برگزار شده گفت:

از زمان تشکیل ستادها، تاکنون ۲۵ جلسه ستاد شهرستانی برگزار شده که نشان از عزم جدی مجموعه مدیران برای اقدام مؤثر در این بافت‌ها است. سپس وی با اشاره به اینکه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار فرصت مناسبی جهت ارائه مشکلات و راهکارهای پیشنهادی استان در جهت بهبود سطح زندگی ساکنین این بافت‌ها است بر لزوم تهیه گزارش جامع از اقدامات و برنامه کلیه دستگاه‌های دخیل در محدوده‌های هدف جهت ارائه در ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار تأکید کرد.

نیک کردار معاون هماهنگی امور هماهنگی امور عمرانی استانداری هم در این نشست به‌عنوان رئیس جلسه با بیان اینکه به حقوق شهروندی ساکنان بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری کم‌توجهی شده، بر لزوم توجه ویژه کلیه دستگاه‌ها به ارتقاء سطح زندگی در این محلات  تأکید کرد سپس با اشاره به لزوم بهره‌مندی مناسب ساکنان این محدوده‌ها از همه ابعاد مزایای شهرنشینی، گفت:

توانمندسازی، نه اجرای پروژه، بلکه یک پروسه است که با محوریت مشارکت ساکنین آن شکل خواهد گرفت. لذا در جهت زمینه‌سازی به این منظور از محل اعتبارات در اختیار وزارت کشور ۷ سرای محله در محلات هدف شهر کرمانشاه و ۴ سرای محله در محلات دارای اولویت شهرستان‌های تابعه ایجاد می‌گردد.

در ادامه مواردی که لزوم طرح آن‌ها در ستاد استان از سوی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران (مادر تخصصی) ابلاغ شده بود شامل انواع تسهیلات نوسازی و تشویقات و تأمین مشارکتی منابع بازآفرینی مطرح و پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی در این خصوص اتخاذ و مصوب شد. سپس گزارش مصور تهیه شده توسط اداره کل راه و شهرسازی در خصوص وضعیت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان به‌منظور ارائه در ستاد ملی تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما