شناسهٔ خبر: 29822 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مروری بر مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در یک هفته:

سفر هیئت دولت به استان مرکزی/ سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان/ ضرورت اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان/ احداث پاسگاه‌های جدید پلیس راه در زنجان

گزارش آخر هفته  سفر هیئت دولت به استان مرکزی و سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان با هدف بازدید از پروژه‌های عمرانی و افتتاح طرح‌های تکمیل، تأکید بر اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان از سوی استانداری قم و احداث پاسگاه‌های جدید پلیس راه در زنجان از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مروری بر مهمترین رویدادها در حوزه راه‌و شهرسازی در یک هفته اخیر نشان دهنده حجم کار و تلاشی است که در هر استان در این زمینه صرف شده است. 

آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با تمرکز یک دستگاه دیگر بر امور راهداری، شاهد تسریع و بهبود امور نگهداری راه‌ها و افزایش هرچه بیشتر ایمنی راه‌های آذربایجان شرقی خواهیم بود. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع رویکرد اصلی این اداره کل را افزایش ایمنی راه‌ها با امکانات نرم افزاری و سخت افزاری عنوان کرد.

زنجان

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ساختمان‌های جدید پاسگاه‌های پلیس‌راه به صورت پیش ساخته و باهدف ایجاد تحولی جدید در سیستم حمل و نقل جاده‌ای استان و همچنین به منظور رضایت‌مندی بیشتر مردم از مسائل و رفع مشکلات جاده‌ای در استان زنجان احداث می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۵۸ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در مهرماه سال جاری تعداد ۹/۲۲۸/۴۶۹ تردد وسیله نقلیه در ۲۹ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۵۸ مسیر به‌صورت رفت و برگشت) ثبت شده است.

خوزستان

استاندار خوزستان گفت: پل نهم اهواز از پروژه‌های تأثیرگذار در کاهش ترافیک شهری است که قرار است در سال ۹۶ به اتمام برسد اما این پل به‌تنهایی نمی‌تواند مشکل ترافیک را آن‌گونه که انتظار می‌رود برطرف سازد.

کرمانشاه

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با اجرای این طرح مدیران کل راه و شهرسازی توفیق بیشتری برای اتخاذ سیاست‌گذاری در حوزه‌های تخصصی خواهند داشت و شاهد ایجاد تعادل درحجم مسئولیت‌های دستگاه حمل و نقل و راه و شهرسازی خواهیم بود. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع از برنامه‌ریزی برای رفع نواقص و تامین تجهیزات موردنیاز راهداری در آستانه فصل سرما خبر داد.

همدان

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بیمارستان تویسرکان استان همدان گفت: امسال ۱۲۰ میلیارد ریال برای پیشبرد مراحل اجرای طرح بیمارستان تویسرکان اختصاص یافت.

اصفهان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه استانداری اصفهان باید با قاطعیت وارد پرونده ریسباف شود گفت: در حقیقت شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی هم‌اکنون قصد واگذاری این ساختمان به انبوه‌سازان را داشته و می‌خواهد این گره توسعه را در اصفهان کورتر کند. 

کردستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری ازاین اداره کل گفت: با اجرای این طرح مدیران کل راه و شهرسازی فرصت بیشتری برای انجام ماموریت‌های اصلی خود در سیاستگذاری امور حوزه‌های مختلف خواهند داشت و شاهد چابک‌‌سازی و بهبود عملکرد نیروهای انسانی این اداره کل خواهیم بود. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز با ابراز خرسندی ازاین انتزاع تحویل بهتر و باکیفیت‌تر جاده‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم را نتیجه اصلی این انتزاع عنوان کرد.

اردبیل 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اجرای بزرگ‌ترین پروژه راهسازی این استان با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرستان مشگین شهر در شش نقطه در حال اجرا است.

خراسان جنوبی

 طی مراسمی مهندس شهامت با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسوولین کشوری و استانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی منصوب شد.

مرکزی

سرپرست جدید اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی از افتتاح ۲۲۰ واحد مسکن مهر و بهره‌برداری از ۵ پروژه عمرانی همزمان با سفر هیئت دولت به این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سفر به استان مرکزی با اعلام اختصاص بودجه ۲۰۵ میلیارد تومانی برای بخش حمل و نقل و شهرسازی استان، برنامه‌های دولت را در حوزه‌های مختلف تشریح کرد.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با اعلام خبر موافقت وزیر راه و شهرسازی با درخواست وی مبنی بر معماری ویژه و خاص برای پل‌ها و ابنیه فنی در جاده قزوین- الموت- تنکابن بر ضرورت پرداختن هرچه بیشتر به معماری قبل از عملیات فنی راهسازی تاکید کرد.

سیستان و بلوچستان

قاچاق سوخت، انسان و سرقت علائم مهم‌ترین چالش اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب این استان است.

لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: بیش از ۱۳۷۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی باقی مانده است.

ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تردد زائرین اربعین از ایلام و مرز مهران انجام می‌شود ظرفیت زیرساختی پایانه مسافربری و خدمت‌رسانی جاده‌ای استان را تا پنج برابر افزایش داده‌ایم.

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با این انتزاع که کم شدن نیروی انسانی و مسئولیت‌های اداره کل راه و شهرسازی را به دنبال داشته شاهد چالاکی و افزایش توان مدیریتی این اداره کل خواهیم بود. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع اظهار امیدواری کرد که با آغاز به کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهد افزایش ایمنی جاده‌ها با تمرکز بیشتر بر این حوزه باشیم.

قم

استاندار قم با تأکید بر لزوم آینده‌نگری در طرح‌های عمرانی گفت: پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان با نگاه ملی و فرا استانی اجرا شود.

خوزستان

عباس آخوندی در راس هیاتی به منظور بازدید و بهره‌برداری از پروژه‌های مهم استان خوزستان در حوزه‌های راه و شهرسازی وارد فرودگاه اهواز شد و مورد استقبال مسئولان ملی و استانی قرار گرفت.

وزیر راه وشهرسازی در حاشيه بهره‌برداری از قسمتی از كمربندی ۸۴ كیلومتری غرب اهواز، از افتتاح ۲۴۵ كیلومتر پروژه راهسازی، ۸۱ كیلومتر راه‌آهن دوخطه با ۲ ایستگاه راه‌آهن باری و مسافری، ۱۸ پروژه بندری با سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی و افتتاح همزمان ۴ هزار واحد مسكن در استان خبر داد.

گیلان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور در دومین روز از سفر خود به گیلان که با هدف بازدید از بیمارستان‌های در دست احداث این استان بود از بیمارستان‌های لاهیجان و لنگرود بازدید به عمل آورد.

نظر شما