شناسهٔ خبر: 29825 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام پیاده‌روی اربعین انجام می‌شود؛

پایانه‌های‌ تجاری شلمچه و چذابه ۱۵روز تعطیل می‌شود/ ممنوعیت ترددکامیون‌های عراقی

پايانه تجاري شلمچه رئیس پلیس راه خوزستان گفت: از ۲۰ آبان تا ۵ آذر ماه پایانه تجاری چذابه به منظور تسهیل در تردد زائران حسینی تعطیل می شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: از ۱۵ آبان طرح اربعین را با افزایش نیروها و تیم های پیاده و گشت خودرویی اجرا می کنیم. در بحث پارکینگ نیز در مرزهای شلمچه و چذابه با ساخت دو پارکینگ جدید ۷۰ درصد مشکلات سال گذشته حل می شود.

وی افزود: خودروهای شخصی، ماشین های مسافربری و اتوبوس ها در پارکینگ ها سازماندهی می شوند. هر پارکینگ در نظر گرفته شده در مرز نیز ظرفیت ۵۰ هزار خودرو را دارد.

رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: از ۲۰ آبان تا ۵ آذر ماه پایانه تجاری چذابه را به منظور تسهیل در تردد زائران حسینی تعطیل می کنیم. در همین بازه زمانی برای اتوبوس های حامل زائران نیز محدودیت هایی اعمال کردیم که محور ایذه ـ دهدز جزو این محدودیت ها است و محور اهواز ـ اندیمشک را جایگزین می کنیم.

دولتشاهی بیان کرد: تردد کامیون های حمل سوخت عراقی نیز از ۲۰ آبان تا پنجم آذر ماه ممنوع است و ثبت ساعت نمی شوند.

وی عنوان کرد: جاده جدیدی که برای چذابه در نظر داریم که از پارکینگ بستان تا چذابه خواهد بود و تقریبا همه بار ترافیکی به این جاده منتقل می شود. محور قدیم بستان به چذابه هم به صورت یک طرفه از سمت چذابه به بستان در تاریخ ۲۰ آبان تا پنجم آذر استفاده می شود.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: نیروهای مستقر را از ۱۵ آبان مستقر کنیم. در این ایام از نیروهای پلیس راه استان و استان های همجوار استفاده می شود، البته از مرکز به پلیس راه و راهور نیز تعدادی نیرو اختصاص می دهند.

دولتشاهی در پایان گفت: حدود ۲۵ پایگاه انتظامی را در جاده ها مستقر می کنیم که امور مربوط به ترافیکی و انتظامی را انجام می دهند. البته راهور جاده ای در ساعات شب نیز در جاده ها مستقر می شوند.

همچنين فرمانده انتظامی خوزستان از تعطیلی ۱۵ روزه پایانه‌های تجاری مرزهای شلمچه و چذابه در ایام پیاده‌روی اربعین خبر داد.

سردار محمدرضا اسحاقی در نشست ستاد ویژه اربعین استان خوزستان، با بیان این‌که اقداماتی که در کمیته امنیت انتظامی انجام می‌شود در عملکرد کمیته‌های دیگر نیز تاثیرگذار است، اظهار کرد: اقدامات بسیاری در زمینه تامین امنیت زائران امام حسین(ع) در این کمیته انجام شده است.

وی ادامه داد: پیگیری تقویت ناوگان اتوبوسرانی، کنترل و جداسازی مسیر ورود و خروج اتباع خارجی در پایانه مرزی شلمچه، تقویت تیم‌های امدادی، استقرار گیت‌های تشخیص هویت اضطراری، اطلاع‌رسانی و جلوگیری از شایعه تردد با کارت ملی و تشدید اقدامات ترافیکی از جمله این اقدامات است.

اسحاقی افزود: همچنین در ایام اربعین علاوه بر تامین امنیت درب کنسولگری و دفاتر صدور روادید، تیم‌های خنثی‌سازی در پایانه چذابه و شلمچه مستقر می‌شوند. کنترل فنی اتوبوس‌های حامل زائران نیز در این ایام انجام خواهد شد.

وی گفت: استقرار بانوان بسیجی برای کنترل زائران خانم و استقرار گشت آگاهی در پارکینگ‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته در دو پایانه شلمچه و چذابه از سوی کمیته امنیت و انتظامی است.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان این‌که در مراسم پیاده‌روی اربعین پایانه‌های تجاری در مرزهای شلمچه و چذابه به مدت ۱۵ روز تعطیل می‌شود، اظهار کرد: همچنین در ورودی پل‌ها پیش‌بینی استقرار ایست بازرسی شده است.

نظر شما