شناسهٔ خبر: 29852 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

اعزام ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جائی زائران حسینی به مرزهای عراق

نشست مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه ۸۰ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابه‌جائی زائران به کار گرفته می‌شود، گفت: ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس به جهت ایاب و ذهاب زائران به مرزهای عراق اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، محسن حاجی اسماعیلی مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در سفر به استان همدان و در دیدار با روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و انجمن‌های صنفی شرکت‌های مسافربری گفت: تاکنون جلساتی با حضور مهندس کشاورزیان، رئیس کمیته سوخت و حمل و نقل ستاد اربعین حسینی در راستای تمهیدات لازم برای جابه‌جائی زائران حسینی به مرزهای عراق برگزار شده است.

وی از فعالیت ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس در کشور خبر داد و افزود: در ایام اربعین حسینی در جهت جابه‌جائی زائران حسینی به مرزهای عراق ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس به مرزهای مهران، شلمچه و چذابه اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: در ایام اربعین سال‌های اخیر شاهد عبور جمعیت کثیری از زائران حسینی از مرز مهران برای ورود به عتبات عالیات بوده‌ایم، ناوگان حمل و نقل عمومی تحت پوشش ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال‌های گذشته ۲۰۰ هزار زائر در مرز مهران را جابه‌جا کردند  و این در حالیست که امسال نیز بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از تمام نقاط کشور به مرز مهران اعزام می‌شوند.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در خدمت زائران حسینی قرار می‌گیرد، گفت: این در حالیست که ۲۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای به نقاط مختلف کشور در ایام اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

حاجی اسماعیلی ابراز داشت: شرکت‌های مسافربری در ایام اربعین باید نسبت به پیش‌فروش بلیت و سرویس‌های دربستی به سایر نقاط مختلف خودداری کنند و تمام توان خود را برای جابه‌جائی زائران به کار بگیرند.

وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران حمل و نقل مسافر در استان همدان، ابراز داشت: این استان در طی سال‌های اخیر خدمات شایستهٔ به زائران حسینی داشته است و به همین منظور به‌عنوان استان معین ایلام معرفی شده است و به طور قطع امسال در ارائه خدمات به زائران نقش بسزایی ایفا می‌کند.

نظر شما