شناسهٔ خبر: 29857 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مروری بر خبرهای هوایی در هفته‌ای که گذشت

ادامه مذاکرات خرید هواپیما بدون مانع آمریکایی/ ترافیک حضور اروپایی‌ها برای مذاکرات با ایران

نشست درحالی که درتهران، مسئول عالی مذاکره کننده برای خرید هواپیما از ادامه مذاکرات با ایرباس و بوئینگ خبر داد، در آمریکا نیز سخنگوی وزارت خزانه داری این کشور که امتیازهای جدید فروش هواپیما به ایران را بررسی می‌کند، به وبگاه فری بیکن گفت که شرایطی برای حصول اطمینان از این که این هواپیماها صرفا کاربرد تجاری دارند، وجود دارد و مانعی برای فروش هواپیما به ایران نمی‌بینیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ادامه مذاکرات ایران با ایرباس و بوئینگ هم‌زمان باخبر قانونی شدن معامله فروش هواپیما به ایران از سوی سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا ، درکنارحضورهیئت های اروپایی در تهران و دیدار با وزیر راه و شهرسازی به‌منظور گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ایران در دریا، هوا و زمین اهم اخبار حمل‌ونقلی هوایی ایران را در هفته گذشته را به خود اختصاص داد.

مذاکرات ایران با ایرباس و بوئینگ ادامه دارد

اصغرفخریه کاشان قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و تأمین مالی، در جریان مذاکره با هیات فنلاندی از ادامه مذاکرات با ایرباس و بوئینگ و سایر شرکت‌های هواپیمایی برای خرید هواپیما خبر داد و گفت تا ۸ سال آینده ۴۰۰ تا ۵۰۰ هواپیما به ناوگان هوایی ایران اضافه می‌شود. او  با اعلام اینکه ایران زمینه‌های همکاری در دریا، زمین، هوا و مسکن را به طرف مقابل معرفی کرد، گفت: فنلاندی‌ها برای توسعه روابط با ایران اعلام آمادگی کردند و قرار شد نتایج مذاکرات را اعلام کنند.

معامله فروش هواپیما به ایران قانونی شده است

سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا که امتیازهای جدید فروش به هواپیما را بررسی می‌کند، به وبگاه فری بیکن گفته است که شرایطی برای حصول اطمینان از این که هواپیماها صرفا کاربرد تجاری دارند، وجود دارد.بر اساس این خبر سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا گفته بود: «امتیاز اخیر به شرکت‌های بوئینگ و ایرباس شامل شرایط سفت و سخت برای کسب اطمینان از این است که هواپیماهای یاد شده صرفا در امر مسافربری تجاری استفاده می‌شوند و آن‌ها باز فروش نمی‌شوند و یا به نهاد مشخصی انتقال داده نخواهند شد.

وی افزود: اگر ما مشخص کنیم که این هواپیماها، کالا یا خدمات به نیات دیگری جز هواپیمایی کشوری استفاده شوند یا به اشخاص موجود در فهرست مشخص شده ویژه باز فروش یا انتقال داده شوند، دولت آمریکا در متن برجام حق لغو تعهد صادرات هواپیماهای مسافربری و قطعات آن‌ها را برای خود لحاظ کرده است.  

آغاز پروازهای مستقیم خطوط هوایی هند به ایران پس از ۲ دهه

رئیس شرکت ایرایندیا اکسپرس اعلام کرد این شرکت از اوایل آوریل سال آینده (فروردین ) پرواز های خود را به تهران از سر می گیرد.شرکت ایرایندیا که به ارائه پروازهای ارزان قیمت به مشتریان معروف است، نخستین شرکتی خواهد بود که پس از لغو تحریم ها اقدام به از سرگیری پروازهای مستقیم به تهران می‌کند. در هفته های گذشته یک شرکت تایلندی و یک شرکت هواپیمایی هلندی نیز پروازهای خود به تهران را از سر گرفتند.

تشکیل دفتر‌ توسعه روابط بانکی و مالی با ایران در دولت آلمان

وزیر‌حمل و نقل آلمان در نشست مطبوعاتی با عباس‌آخوندی گفت: با تصویب دولت آلمان دفتری در وزارت اقتصاد آلمان با نام دفتر توسعه روابط بانکی و مالی با ایران تشکیل می‌شود که هدف اصلی‌اش حل و فصل مسائل مالی برای انجام هرچه سریعتر قراردادهای بزرگ و آغاز سرمایه‌گذاری‌های جدید در دو کشور است. وزیر حمل و نقل آلمان همچنین به گفت‌و‌گوهای هوایی خود با دكتر آخوندی اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه حمل و نقل هوایی سال گذشته معاهده هوایی را به امضا رساندیم و این نشانه‌ای است که ما می‌خواهیم در دیگر زمینه‌های حمل و نقل همکاری داشته باشیم.

آمادگی هلند برای روابط بلندمدت با ایران

وزرای راه و شهرسازی ایران و امور زیربنایی و محیط زیست هلند در خصوص همکاری در زمینه حمل و نقل دریایی، جاده‌ای و هوایی با یکدیگر گفت‌وگو و بر آمادگی سرمایه‌گذاری در زمینه لجستیکی تاکید کرد و گفت این کشور می‌تواند سریع‌ترین سیستم حمل‌ونقل دریایی را در اختیار ایران بگذارد.

استفاده از تجربیات فرانسه در پروژه‌های فرودگاهی و حمل و نقلی

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پیش بینی‌کرد‌ سمینارهای مشترک مهندسین فرانسوی و ایرانی در راستای توافق وزرای حمل و نقل دو کشور در ایران برگزار و ادامه یابد و گفت: تمرکز این سمینارها بر دو موضوع حمل و نقل ترکیبی و تامین منابع مالی برای پروژه‌های زیرساختی است. به گفته ی شکرچی زاده امروز شرکت های بزرگ فرانسوی در پروژه های فرودگاهی و حمل و نقلی مشغول فعالیت هستند و مذاکرات خود را علاوه بر موضوع هواپیما به طورجدی پیش می‌برند، این از ثمرات همین دیدار است.

نظر شما