شناسهٔ خبر: 29922 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ممنوعیت ارائه سرویس‌های دربستی به مناطق مختلف کشور در ایام اربعین در همدان

پایانه اتوبوس بین شهری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، از ممنوعیت سرویس‌های دربستی استان به مناطق مختلف کشور به جز استان ایلام در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده گفت: با توجه به اینکه استقبال مردم برای زیارت عتبات عالیات به‌ویژه کربلای معلی در ایام اربعین هر سال رو به افزایش است، این اداره کل با تمام توان آماده پاسخ‌گوئی به زائران اربعین حسینی و ارائه خدمات به آنان است.

وی، از فعالیت شبانه‌روزی تمامی مجتمع‌های خدماتی رفاهی و  راهدارخانه‌های استان در مسیر تردد زائران حسینی خبر داد و افزود: زائران می‌توانند در صورت نیاز و اضطرار از فضاها و امکانات مجتمع‌ها و راهدارخانه‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ۴ شرکت امداد خودرو تحت نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌باشند که در ایام اربعین گشت‌های امداد خودرو در محورهای مواصلاتی منتهی به کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

معاون حمل و نقل این اداره کل  با تأکید بر نظارت بر نمازخانه‌های مجتمع‌های خدماتی رفاهی در ایام اربعین، اظهار کرد: تا قبل از اجتماع عظیم همایش پیاده‌روی اربعین حسینی نمازخانه‌های بین‌راهی استان مورد بازدید قرار می‌گیرند تا زائران از یک فضای معنوی و روحانی بهره ببرند.

پناهنده بیان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده مسجد پایانهٔ کالای استان به صورت شبانه‌روزی به عنوان محل استقرار و اسکان زائران حسینی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد تا از ظرفیت و پتانسیل آن در جهت ارائه خدمات به زوار استفاده شود.

وی ضمن اعلام آمادگی پایانه مسافربری انقلاب همدان و هلال‌احمر در ایام اربعین، گفت: همچنین سایر صنوف و شرکت‌های حمل و نقل در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران حسینی هماهنگی شده است.

وی با بیان اینکه سرویس‌های دربستی استان به مناطق مختلف کشور به جز استان ایلام ممنوع است، افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از حداکثر ناوگان‌های عمومی به جهت ایاب و ذهاب زائران حسینی استفاده می‌کند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از حضور گشت‌های نظارتی این اداره کل در مسیرهای منتهی به مهران خبر داد و بیان داشت: گشت‌های نظارتی در راستای ارائه خدمات به زائران درراه مانده فعالیت می‌کنند.

وی، همچنین از نصب علائم ترافیکی، ایمنی و تجهیزات لازم در راه‌های استان طی ایام اربعین خبر داد و گفت:  اقدامات حمایتی شامل سوخت رسانی به ناوگان‌ حمل و نقل جاده‌ای به جهت انتقال و جابه‌جائی زائران به مرز مهران ارائه می‌شود.

نظر شما