شناسهٔ خبر: 29930 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فرصت نوسازی ناوگان هوایی را مغتنم بدانیم/ باید کیفیت و کمیت صنعت هوانوردی را افزایش دهیم/ تاثیر مثبت ارتقاء ایمنی پروازها در جذب توریسم جهانی

شهروز برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توسعه صنعت هوایی ایران را در گرو ارتباط با جامعه جهانی خواند و با بیان اینکه اولین بار است که فرصت گفت و گوی مستقیم برای خرید هواپیما را داریم، گفت: باید کیفیت و کمیت صنعت هوانوردی ایران را افزایش دهیم.

شهروز بزرگرکلشانی در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به وجود دهها فرودگاه نیمه تعطیل درکشور، مطرح کرد: خرید هواپیما اولویت است و باید نوسازی ناوگان هوایی هرچه زودتر انجام بگیرد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه ششم توسعه بر پایه جذب توریست و گردشگری نوشته شده است و از آنجا که تلاش ماحرکت به سمت گردشگری است در گام نخست باید زیرساخت‌هایمان آماده باشد و بر همین اساس نوسازی ناوگان همگام با برنامه ششم توسعه باید انجام بگیرد.

وی توضیح داد: اگر ناوگان هوایی به اضافه زیرساخت‌های آن مهیا باشد می‌توانیم از پتانسیل کشور برای جذب توریست، ترانزیت کالا وخدمات استفاده کنیم. شرط اصلی تجهیز زیرساخت‌ها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یکی ازدلایل جذب بازار هوایی منطقه از سوی دبی و ترکیه را عدم مهیا بودن زیرساخت‌های کشورمان خواند و گفت: نباید از این قافله عقب بمانیم. برای هاب منطقه شدن آن هم در عصر رقابت باید کیفیت و کمیت صنعت هوانوردی را افزایش دهیم. کمیت به معنای افزایش فرودگاه‌های کشور همراه افزایش تعداد باندها و کیفیت به معنای بالابردن ایمنی پرواز که ارتباط مستقیمی به نوسازی ناوگان و ورود تجهیزات هوایی دارد.

به گفته این نماینده مجلس با بالابردن ایمنی پروازها می‌توانیم سهم عمده ای از جذب توریسم جهانی را داشته باشیم. هرچقدر ناوگان هوایی جدیدتر و کامل تری داشته باشیم امنیت پرواز بالاتر و تقاضای سفر با ایرلاین های ایرانی بیشتر می‌شود.

برزگر به مذاکرات مستقیم برای خرید هواپیما اشاره کرد و آن را فرصتی مغتنم دانست که امکان تکرار آن وجود نخواهد داشت و گفت:هواپیماهای موجود اغلب متعلق به بیست سال پیش است که عامل اصلی نوسازی را بیش از بیش گوشزد می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، مخالفت ها برای خرید هواپیما را نابجا خواند و گفت: بالاخره باید یک روزی این کار را انجام داد و هر چه نوسازی عقب تر بیفتد ما را از رقابت جهانی عقب می‌اندازد.

وی ادامه داد: شاید برخی بگویند می خواهیم با اتوبوس یا قطارسفر کنیم اما این نوع سفر که مدنظر برخی‌هاست آیا از نظر توریست و مسافر خارجی هم همینطور است؟ و آنها هم همین نظر را دارند؟ما نمی‌توانیم نظر شخصی خود را به دنیا تحمیل کنیم و بگوییم می‌خواهیم با ریاضت سفر کنیم و نیاز است که قبل از اینکه سیاست‌های اصلی کشور را به سمت جذب توریست و توسعه گردشگری سوق دهیم سرویس دهی به مسافر و داشتن فرودگاه‌های سرحال و مجهز را اولویت قرار دهیم.

نظر شما