شناسهٔ خبر: 29935 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

بررسی راهکارهای تامین منابع پایداری برای شهرداری‌ها/ منابع شهرداری نباید با اخذ عوارض متعدد از مردم تامین شود

اصغر سلیمی عضو هیات‌رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ایجاد منابع پایدار برای شهرداری‌ها گفت: اخذ عوارض‌ متعدد به بهانه ساخت وساز و نوسازی از مردم با توجه به شرایط اقتصادی، تصمیم اشتباهی برای ایجاد درآمدهای پایدار شهرداری‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات رئیس شورای عالی استان‌ها مبنی بر ارائه طرح درآمد پایدار شهرداری‌ها به مجلس، گفت: تامین درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها اصلی انکارناپذیر است، شهرداری‌ها برای استقلال بیشتر و عدم وابستگی به بودجه‌های دولتی باید منابع پایداری را برای خود در نظر گیرند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها نباید از جیب مردم تامین شود، تصریح کرد: تامین منابع پایدار شهرداری‌ها از طریق اخذ عوارض‌ متعدد از مردم درست نیست، مردم به ویژه در شهرهای کوچک از درآمد بالایی برخوردار نیستند که بتوانند درآمدهای پایدار شهرداری را هم تامین کنند.

وی ادامه داد: اخذ عوارض‌ متعدد به بهانه ساخت وساز و نوسازی و ... از مردم با توجه به شرایط اقتصادی زندگی مردم تصمیم اشتباهی برای ایجاد درآمدهای پایدار شهرداری‌ها است؛ در حقیقت باید راهکارهای پیش‌بینی شود که فشار اقتصادی به مردم وارد نشود.

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح درآمدهای پایدار شهرداری هنوز به این کمیسیون ارائه نشده است، به خانه ملت گفت: با توجه به اهمیت موضوع و تامین منابع پایدار برای جلوگیری از مشکلات موجود می‌توان از هزینه‌هایی که دولت در قبوض آب، برق و گاز از مردم دریافت می‌کند، درصدی را به شهرداری‌ها اختصاص داد. /

نظر شما