شناسهٔ خبر: 29972 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آئینی در گفتگو با پایگاه خبری تشریح کرد:

جزئیات شرایط تکمیل سایت مسکن مهر اندیشه تا دهه فجر/ بررسی طرح احداث قطار حومه‌ای اندیشه- تهران/ تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به شهر اندیشه

محمد آئینی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه با تأکید براینکه سایت مسکن مهر اندیشه درصورت همکاری قرارگاه خاتم‌الوصیا تا دهه فجر سال جاری به پایان می‌رسد گفت: درحال حاضر به دنبال احداث قطار حومه‌ای شهر جدید اندیشه به سمت تهران هستیم و قصد داریم این طرح را با هدف ایجاد رفاه و امنیت در رفت و آمد ساکنان این شهر هرچه زودتر به مرحله اجرا برسانیم.

محمد آئینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  در خصوص آخرین  وضعیت سایت مسکن مهر شهر جدید اندیشه بیان کرد: تنها پروژه باقی‌مانده سایت مسکن مهر اندیشه پروژه ۴۳۲ واحدی به سازندگی خاتم‌الاوصیا (وزارت دفاع) است که به دلیل تعلل‌های سازنده اقدامات اجرایی آن در حال حاضر به تعویق افتاده است.

آئینی در ادامه با تأکید براینکه درصورت مشارکت مناسب از سوی این قرارگاه، پروژه مذکور تا دهه فجر سال جاری به پایان می‌رسد گفت: امیدواریم با همکاری مناسب از سوی بخش‌های مرتبط بتوانیم جشن تکمیل سایت مسکن مهر اندیشه را در دهه فجر امسال برگزار کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه افزود: طرح نهایی مرکز شهر جدید اندیشه هم‌اکنون در کمیسیون ماده ۵ استان در حال بررسی و امید است هرچه زودتر به تصویب برسد و اقدامات اجرایی آن در مرکز شهر شروع شود.

وی با بیان این مطلب که این طرح مجموعه‌ای از پروژه‌های گوناگون بوده که مرکز شهر را ارتقا داده و خدمات لازم را تأمین می‌کند گفت: ایجاد چهارباغ، مسیر پیاده، میدان‌گاه‌های بزرگ، پارک پدافند غیرعامل، باغ ایرانی، محله ایرانی، پردیس سینمایی، مجموعه خدماتی، اداری، تجاری، دانشگاه، بیمارستان و سایر مراکز اداری از جمله پروژه‌هایی است که در این طرح دیده شده است.

مدیرعامل شهر جدید اندیشه در ادامه سخنانش تأکید کرد: برای اجرای این طرح از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که با توجه به تجارب ما در سال‌ها پیشین از استقبال خوبی در این حوزه برخوردار شویم.

آئینی همچنین اضافه کرد: تا کنون تمایل زیادی از سوی سرمایه‌گذاران خارجی نیز برای اجرای پروژه در این پروژه مطرح شده است که پس از اعلام فراخوان تمامی موارد مورد بررسی خواهد گرفت.

وی همچنین از ساخت یک مسجد و مدرسه با هدف تکمیل خدمات مسکن مهر خبر داد و گفت: در برنامه داریم تا ساخت یک مسجد و مدرسه دیگر را نیز در روزهای آتی شروع کنیم و عملیات اجرایی آن را پیش ببریم.

آئینی درخصوص بخش حمل و نقلی این شهر جدید نیز بیان کرد: در سال گذشته سامانه حمل و نقلی شهر را تحویل شهرداری داده و توسعه آن را به این سازمان واگذار کردیم. درحال حاضر به دنبال احداث قطار حومه‌ای شهر جدید اندیشه به سمت تهران هستیم و قصد داریم این طرح را با هدف ایجاد رفاه و امنیت در رفت و آمد ساکنان این شهر هرچه زودتر به مرحله اجرا برسانیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه در این خصوص تأکید کرد: مشاور هم‌اکنون در حال مطالعه و انجام مراحل مقدماتی این طرح است تا به محض تصویب و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم./

نظر شما