شناسهٔ خبر: 29982 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خبر داد:

انجام روکش آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های کردستان

آسفالت معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از انجام عملیات روکش آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان در سال‌جاری با صرف ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محمد راشد مدرس‌گرجی با اشاره به کمبود اعتبارات نگهداری راه‌ها در استان گفت: از حدود ۸ هزار کیلومتر طول شبکه راه‌های استان، حدود یک‌هزار کیلومتر آن شریانی است و از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأمین اعتبار می‌شود.

وی افزود: اما راه‌های غیرشریانی که حدود ۷ هزار کیلومتر و تقریباً ۸۷ درصد طول شبکه راه‌های استان می‌شود باید از محل منابع استانی اعتبار نگهداری آن‌ها تأمین شود که این مقدار شامل راه‌های فرعی و روستایی است.

به گفته معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به دلیل عدم اختصاص اعتبار لازم برای این امر امکان نگهداری مناسب از این سرمایه ملی برای حوزه راهداری استان فراهم نیست.

مدرس‌گرجی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال‌ از محل منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور حدود ۱۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های شریانی استان انجام شده است، گفت: این مهم با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی تصریح کرد: حدود یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر عملیات خط‌کشی نیز در راه‌های استان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در ۶ ماهه اول امسال‌ انجام شده است.

نظر شما