شناسهٔ خبر: 30008 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

دورخیز توسعه اقتصادی در ۵۸۰۰ كیلومتر ساحل و ۱۷ جزیره قابل سكونت/ بهره‌برداری از شبكه پایش مشخصه‌های فیزیكی دریا/ رونمایی از كتاب تاریخ بنادر ایران با قدمت ۵ هزار سال

محمد سعید نژاد مديرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در دوازهمین همایش بین‌المللی سواحل گفت: با همكاری سازمان بنادر و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری شبكه پایش مشخصه‌های فیزیكی دریا امروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی در دوازدهمین همایش بین‌المللی سواحل، ‌بنادر و سازه‌های دریایی با خوش‌آمدگویی به میهمانان حاضر در این همایش از نمایندگان انجمن‌ها و نهادهای بین‌المللی و میهمانان خارجی حاضر در همایش قدردانی كرد و گفت: از میهمانان خارجی و روسای سازمان‌های بین‌المللی دریانوردی كه با توجه به شرایط بعد از برجام با ایران همكاری خود را آغاز كردند و هم‌اكنون در این همایش حاضر هستند و پیام همكاری و همراهی به ملت ایران را دادند تشكر می‌كنم.

وی ادامه داد: ماه‌های بعد از برجام فضای جدیدی را برای گسترش همكاری‌های مشترك بین ایران و سایر كشورهای دنیا به وجود آورده است كه باید از این فضا استفاده كنیم.

سعيدنژاد به پتانسیل‌هایی كه در كشور ما در حوزه دریا وجود دارد اشاره كرد و گفت: ۵ هزارو ۸۰۰ كیلومتر ساحل و ۱۷ جزیره قابل سكونت در ایران وجود دارد كه شرایط خوبی را برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، دریایی فراهم كرده است.

مديرعامل سازمان بنادر و دریانوردی كشورمان ادامه داد: این مجموعه امكانات برای ترانزیت كالا و فعالیت‌های علمی و فنی زمینه‌های خوبی را برای همكاری گسترده در زمینه علمی و فنی فراهم كرده است.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص مشخصات همایش در حال برگزاری گفت: با همكاری همه نهادهای علمی مقالات متعددی در حوزه سواحل ارائه شده است و این امكان به وجود آمده كه بحث‌های علمی خوبی را در ۵ حوزه ارائه دهیم بر همین اساس امیدواریم كه با استقبالی كه اساتید و دانشجویان از پنل‌های برگزاری در طی این ۳ روز خواهند داشت نتیجه علمی مناسب و خروجی خوبی را داشته باشیم.

اين مقام مسئول گفت: سازمان بنادر در حوزه دریا از سال‌های گذشته طرح مطالعاتی جامعی را انجام داده است كه در خصوص توسعه پایدار، تصمیم‌گیری‌ها، یكپارچه‌سازی، تضمین حق بهره‌برداری همگانی از سواحل است.

سعيدنژاد همچنین خبر داد كه با همكاری سازمان بنادر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شبكه پایش مشخصه‌های فیزیكی دریا امروز به بهره‌برداری خواهد رسید و گفت: این مهم از آثار همكاری مشترك دو سازمان مهم با یكدیگر است كه بار دیگر موقعیت و جایگاه علمی‌ای كه در كشور ما وجود دارد را می‌تواند نمایان كند.

وی همچنین خبر داد كه كتاب تاریخ بنادر ایران كه نشان‌دهنده ۵ هزار سال سابقه دریانوردی در كشورمان است به نگارش درآمده و امروز رونمایی خواهد شد.

مديرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین گفت: نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای دریانوردی در حاشیه این همایش برپا شده است كه به سمع و نظر شركت كنندگان خواهد رسید.

نظر شما