شناسهٔ خبر: 30016 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

آغاز پروژه تثبیت زیرسازی سیمانی راه‌های روستایی گنبدکاووس به روش نوین

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از آغاز پروژه تثبیت سیمانی زیرسازی و آسفالت سطحی راه روستایی بیشک تپه، آراقوئی و قره کسلخه در شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در بازدید از این پروژه، مجموع طول این محور را ۲۴/۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت: عملیات زیرسازی و آسفالت سطحی ۶/۳۰۰ کیلومتر از محور مذکور تا روستای بیشک تپه طی سالیان گذشته به این روش اجرا شده است.

وی افزود: هم‌اینک نیز از محل منابع ملی و استانی قراردادی به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال با شرکت مهندسی تارا منعقد شده که بر اساس برنامه زمان‌بندی و اولویت‌بندی ابلاغ شده به این شرکت، قرار است امسال عملیات اجرایی باقیمانده آن آغاز شود.

مبارک قدم با اشاره به اینکه روستاییان، پیش از این از راه دسترسی شنی برای تردد استفاده می‌کردند، ادامه داد: استفاده از روش تثبیت سیمانی یا آهکی در راه‌هایی که به اصطلاح خاک آن‌ها از دامنه خمیری بالایی برخوردار است و بر اثر آب‌های سطحی دچار آب شستگی می‌شوند، مؤثر است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: به دلیل پایین بودن هزینه تهیه و اجرا، طولانی بودن بعد مسافت، دوری از معدن مصالح و ترافیک کم باعث استفاده از این نوع آسفالت می‌شود.

مبارک قدم اظهار کرد: علاوه بر این محور، هشت کیلومتر از ۱۳ کیلومتر محور روستایی «قره دونگ» در شهرستان گنبدکاووس نیز امسال به این روش آسفالت شده و همچنین در شهرستان‌های کلاله و مراوه‌تپه هم پروژه‌های مشابهی وجود دارد.

محور روستایی بیشک تپه، آراقوئی و قره کسلخه در بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس واقع شده که در این سه روستا ۱۴۲ خانوار با جمعیت ۶۱۷ نفر سکونت دارند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

استان گلستان حدود بر پنج هزار کیلومتر راه دارد که سه هزار و ۵۰۱ کیلومتر آن روستایی است و ۲۵۰۲ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان از نعمت آسفالت بهره‌مند شده‌اند.

نظر شما