شناسهٔ خبر: 30018 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان:

ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان هدف نهایی است

ابراهیم مبارک قدم جلسه مشترک ادارات کل راه‌ و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور مدیران کل، معاونین، روسای ستادی و شهرستانی به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی، ابراهیم مبارک‌قدم مدیرکل راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به عملیاتی شدن انتزاع بخش راهداری از اداره راه و شهرسازی گلستان و ادغام آن در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ضمن تبریک این مهم به همکاران، افزایش کارایی و پرهیز از موازی‌کاری را از نتایج این امر دانست.

 وی با اشاره به انتقال تمام وظایف و اختیارات نیروهای انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری از ابتدای مهرماه امسال به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: تصویب انفکاک راهداری در مورخه ۶/۴/۹۵ از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ابلاغ آن از طرف سازمان برنامه و بودجه در مورخه ۹۵/۵/۲۳ صورت گرفت. با این وجود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تسریع این انتقال، مقرر شد تا قبل از آغاز فصل سرما و طرح زمستانه، این انتقال عملیاتی شود تا وظایف سنگین خدمت‌رسانی در این حوزه طبق سنوات گذشته به نحو احسن صورت گیرد.

رئیس شورای هماهنگی حمل و نقل استان ادامه داد: اگر چه ما در نیمه اول سال ۹۵ حدود ۱۸ درصد کاهش تصادفات را نسبت به مدت مشابه سال قبل در سطح استان شاهد بودیم، اما طبق مطالعات صورت گرفته توسط کارشناسان امر، ۱۲۳ نقطه دارای تصادفات در سطح محورهای استان شناسایی شد که ۴۸ نقطه از این نواحی باید در اولویت ایمن‌سازی قرار گیرند که این مهم هدف غایی و نهایی ما بوده و همکاری متقابل ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین پلیس‌راه را می‌طلبد.

مبارک‌قدم ضمن اشاره به پروژه‌های راهداری فعال در محورهای مواصلاتی افزود: پروژه‌های فوق به قوت خود ادامه خواهند داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها ضمن آرزوی موفقیت همکاران شاغل در ادارات شهرستان گفت: انفکاک راهداری به معنای جدا شدن این دو اداره از هم نیست و مسئولیت‌ها و وظایف همکاران در ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل در راستای تکمیل هم بوده و همکاری و همدلی بین همکاران هر دو اداره بیش از پیش در افزایش کیفیت و کارایی اقدامات اهمیت خواهد داشت.

در ادامه مراسم مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پوشیدن لباس نارنجی راهداری را افتخار بزرگی برای خود دانسته، افزود: این لباس نمادی از خدمت به خلق است و ارزش فراوانی دارد.

وی با اشاره به این‌که این انتزاع و ادغام یک فرایند است ادامه داد: در این راه کمبودها و کاستی‌هایی وجود خواهد داشت که ما و همه همکاران در همه بخش‌ها، با تلاش بی‌وقفه و مشارکتی و بدون کوچک‌ترین تعللی در پی حل آن‌ها خواهیم بود.

وی بیان کرد: رویکرد بنده در امر مدیریت، همواره مدیریت مشارکتی بوده و تمام تلاش خود را داشته و خواهم داشت که این مدیریت در فضای توأم با مشورت و همفکری صورت گیرد.

در پایان مراسم فوق طی احکامی از سوی مهندس مبارک‌قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان، امان‌محمد باشقرهبه عنوان سرپرست اداره راه و شهرسازی رامیان و آزادشهر، عباس فرامرزی به عنوان سرپرست اداره راه و شهرسازی گنبد، آنه‌محمد قرنجیک به عنوان سرپرست اداره راه و شهرسازی مینودشت و گالیکش و محمد سراوانی به عنوان سرپرست اداره راه و شهرسازی کلاله و مراوه‌تپه، منصوب شدند.

نظر شما