شناسهٔ خبر: 30034 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

تقی‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری مطرح کرد:

تشریح اهداف اصلی دومین همایش شهرسازی ریل‌پایه/ بهره‌مندی از تجربه‌های موفق جهان در زمینه شهرسازی ریل‌پایه/ تلاش برای اختصاص طرح‌ها و بودجه‌های اولویت‌دار به شهرسازی ریل‌ۤ‌پایه

مهرداد تقی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس دومین همایش شهرسازی ریل‌ۤ‌پایه در حاشیه چهارمین جلسه هیئت علمی همایش شهرسازی ریل‌پایه یکی از اهداف اصلی برپایی این همایش را ارائه نظریه‌ها و تجربه موفق کشورهای دنیا در توسعه حمل و نقل و شهرسازی ریل‌پایه با توجه به اهمیت و مزیت‌های آن عنوان کرد.

مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس دومین همایش شهرسازی ریل‌ۤ‌پایه در حاشیه چهارمین جلسه هیئت علمی این همایش در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: شهرسازی ریل‌پایه تجربه‌ و طرحی است که در دنیا ده‌ها سال پیش مطرح شده و از سوی همه متخصصان حمل و نقل و شهرسازی و همه مدیران شهری بر آن تاکید شده است.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی دومین همایش شهرسازی ریل‌پایه نیز توجه دادن هرچه بیشتر و مطرح کردن ابعاد شهرسازی ریل‌‌پایه است چرا که سیستم‌های حمل و نقل ریلی به دلیل بالابودن ضریب ایمنی و صرف سوخت کمتر و نقشی که در کاهش ترافیک درون و برون شهری دارند و نیز اشغال کردن کمتر فضا اهمیت ویژه‌ای دارند.

تقی‌زاده افزود: باید در سیستم حمل و نقل برون‌شهری همچنین طراحی شهرها از ابتدا با بازنگری آن به حمل و نقل ریلی توجه خاص شود. دراین راستا نخستین همایش شهرسازی ریل‌پایه سال گذشته برگزار شد و بهمن ماه امسال قرار است دومین همایش برگزار شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چالشی برای توسعه شهرسازی ریل پایه درکشور نداریم، گفت: شهرسازی ریل‌ۤپایه امروز در تمام کشورهای دنیا پذیرفته شده و تاکنون جلسه‌های متعددی با شهرداری‌ها برای پیاده‌سازی شهرسازی ریل‌ۤ‌پایه برگزار کرده‌ایم و هماهنگی‌های لازم وجود دارد.

وی تاکید کرد: تاکنون حمل و نقل و شهرسازی ریلی بیشتر در سطح شعار مطرح شده و مغفول مانده است که امیدواریم در آینده نزدیک بودجه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار به آن اختصاص یابد.

نظر شما