شناسهٔ خبر: 30041 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

آینده بخش دریا و اقتصاد ملی ایران متکی به متخصصان جوان است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری می گوید، آینده بخش دریا و اقتصاد ملی ایران براساس رویکردی جدید و بر پایه دانش مغزهای جوان و متخصص کشور خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مهر ،سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت بکارگیری نیروی جوان و تحصیلکرده و نوآور کشور در اقتصاد گفت: هم اکنون در جهان، اقتصاد بر پایه نیروهای جوان و نوآور قرار دارد و زمان اتکاء یا وابستگی به منابع گذشته است.

وی افزود: ایران چهارمین تولیدکننده مهندس در دنیا و هم‌رتبه با آمریکا است، ضمن اینکه ۵ میلیون دانشجو هم در ایران مشغول به تحصیل هستند که بسیاری از آنها در حوزه دریا فعالیت می کنند.

به گفته ستاری، ایران رتبه نهم انتشار مقاله در دنیا را دارا است، اما در حوزه فناوری و تکنولوژی رتبه و جایگاه ویژه ای را ندارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به اهمیت تاسیس شرکت های دانش بنیان به عنوان یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف در حال فعالیت هستند که این موضوع نتیجه همکاری دانشگاه و صنعت است.

وی پیشنهاد داد: باید مراکز نوآوری در حوزه سواحل، بنادر و سازه های دریایی را گسترش دهیم.ستاری تصریح کرد: در طرح های کلان ملی بحث داشتن متقاضی و خریدار مهم تلقی می شود و ضمن اینکه در این زمینه باید بخش خصوصی را درگیر کنیم و از ظرفیت های این بخش در مباحث پژوهش و سرمایه گذاری خطرپذیر بهره ببریم.

نظر شما