شناسهٔ خبر: 30043 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مرکز آمار اعلام کرد؛

تورم ۴.۴ درصدی نهاده‌های ساختمانی تهران

ساختمان گزارش‌ها مرکز آمار ایران، حاکی است که شاخص کل قیمت تولیدکننده نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در تابستان ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از مرکز آمار ایران، شاخص کل قیمت تولیدکننده نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰، در فصل تابستان ۱۳۹۵ برابر با ۱۸۶.۵۵ بود که نسبت به فصل قبل(۱۸۳.۹۳) و فصل مشابه سال قبل(۱۷۸.۶۶) به ترتیب ۱.۴۱ و ۴.۴۱ درصد افزایش و نسبت به چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل۰.۸ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، شاخص گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه» در فصل تابستان ۱۳۹۵ برابر با ۱۸۳.۱۵ است که نسبت به فصل قبل ۳.۰۸ درصد افزایش داشته است. همچنین شاخص گروه «گچ و گچ کاری» در فصل تابستان ۱۳۹۵ برابر با ۱۹۵.۴۳ بوده که نسبت به فصل قبل ۰.۷۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.  

علاوه بر این شاخص گروه «انواع بلوک سفالی و آجر» در فصل تابستان ۱۳۹۵ برابر با ۱۶۹.۳۷ بوده که حاکی از ۰.۵۹ درصد افزایش نسبت به فصل قبل است. شاخص گروه «موزاییک، کاشی و سرامیک» هم در فصل تابستان ۱۳۹۵ برابر با ۱۷۸.۴۱ است که نسبت به فصل قبل ۰.۵۵ درصد افزایش داسته است. همچنین شاخص گروه «سنگ» در فصل تابستان ۱۳۹۵ برابر با ۲۰۸.۰۲ بوده  که نسبت به فصل قبل یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین شاخص گروه «آهن آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره» در فصل تابستان ۱۳۹۵ برابر با ۱۳۴.۲۱ بوده که نسبت به فصل قبل ۲.۷۹ درصد افزایش داسته است. شاخص گروه «چوب» نیز در تابستان امسال معادل با ۱۷۵.۶۵ است که نسبت به فصل قبل ۱.۸۴ درصد رشد داسته است. این رشد در شاخص گروه «ایزوگام، قیرگونی و آسفالت» نیز تکرار شده است بطوری که شاخص این گروه در فصل تابستان ۱۳۹۵ برابر با ۱۸۷.۹۶ است که نسبت به فصل قبل ۲.۵۸ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، شاخص گروه «شیرآلات بهداشتی» نیز در تابستان امسال برابر با ۲۲۷.۲۲ است که نسبت به فصل قبل ۰.۱۲ درصد رشد را شاهد بوده است. همچنین شاخص گروه «تاسیسات مکانیکی و انواع عایق های حرارتی» در فصل تابستان ۱۳۹۵ برابر با ۲۰۳.۹۳ است که نسبت به فصل قبل ۰.۳۳ درصد افزایش داشته است.

شاخص گروه «یراق آلات درب و پنجره» هم در دومین فصل امسال برابر با ۲۳۲.۱۲ بوده که نسبت به فصل قبل ۰.۴۸ درصد افزایش داشته است. همچنین شاخص گروه «نقاشی ساختمان» در فصل تابستان  برابر با ۲۳۰.۰۶ است که نسبت به فصل قبل ۰.۲۶ درصد افزایش داشته است. علاوه بر این،  شاخص گروه «تاسیسات برقی» در تابستان برابر با ۲۲۱.۸۱ است که نسبت به فصل قبل ۲.۰۶ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه «شیشه» در تابستان امسال برابر با ۱۹۲.۰۶ است که نسبت به فصل قبل ۰.۰۱ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه «خدمات» نیز در فصل تابستان برابر با ۲۱۱.۹۹ بوده که نسبت به فصل قبل ۰.۲۲ درصد افزایش داشته است./

برچسب‌ها:

نظر شما