شناسهٔ خبر: 30048 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی:

عدم توجه به جلو رانندگان؛ عامل ۳۴ درصد تصادفات برون‌شهری کشور

تصادف رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: طبق آمار در شش ماه اول امسال توجه نداشتن رانندگان به جلو عامل ٣٤ درصد تصادف‌های برون‌شهری بوده و بیشترین تصادفات را رقم‌زده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازیا سرهنگ نادر رحمانی افزود: طبق بررسی‌ها در رتبه بعدی، تخطی از سرعت مطمئنه باعث به وجود آمدن ٢٠ درصد تصادف‌ها شده است. همچنین انحراف به چپ در ١٦ درصد تصادفات جاده‌ها عامل اصلی بوده است.

سرهنگ رحمانی ادامه داد: رعایت نکردن حق تقدم نیز نقش ١٣ درصدی در رخ دادن تصادفات برون‌شهری ٦ ماه اول امسال داشته است.

وی افزود: خستگی و خواب‌آلودگی شش درصد، تغییر مسیر ناگهانی ٢.٧ درصد، حرکت خلاف جهت و نقص فنی هرکدام یک درصد کمترین نقش را در تصادفات جاده‌ها داشته‌اند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: موتورسیکلت‌ها، عامل ۳۸ درصد حوادث درون‌شهری هستند.

رحمانی افزود: با بررسی آمار شش ماه اول امسال، مشخص شد سواری‌ها ٥٤ درصد تصادفات درون‌شهری را رقم‌زده‌اند و موتورسیکلت‌ها با سهم ٣٨ درصدی در رتبه دوم هستند.

بنا بر گفته، مقامات پلیس راهنمایی و رانندگی ۳.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت و ۳.۲ میلیون خودرو شماره‌گذاری شده در تهران وجود دارد.

سرهنگ رحمانی درباره عوامل بعدی شکل‌گیری حوادث داخل شهر گفت: وانت‌ها پنج درصد و کامیون‌ها دو درصد حوادث را شکل داده‌اند.

وی اضافه کرد: وسایل مسافربری عمومی با یک درصد، کمترین سهم را در حوادث درون‌شهری داشته‌اند.

به گزارش ايرنا رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: سواری‌ها و موتورسیکلت‌ها بیشترین حوادث برون‌شهری امسال را رقم زدند.

بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت هزار و ۸۳ تن در اثر تصادفات جان باختند که این رقم ۷/۲ د، رصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
همچنین در پنج‌ماهه امسال، ۱۴۵ هزار و ۷۴۷ تن در اثر تصادفات مصدوم شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷/۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نظر شما