شناسهٔ خبر: 30056 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس مطرح کرد؛

دستگاه قضا و مجلس، پیگیر پرونده مسعودیه هستند/ مسعودیه حق بیت‌المال است

بازديد رئیس مجمع نمایندگان استان فارس ضمن تاکید بر پیگیری جدی دستگاه قضایی کشور و مجلس شورای اسلامی برای پرونده عمارت مسعودیه گفت: نمایندگان در این‌باره از وظایف خود عدول نخواهند کرد و موضوع را با حساسیت ویژه پیگیری خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کوروش کرم‌پور نماینده مردم فراشبند، فیروزآباد و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از عمارت مسعودیه، تصریح کرد: دفاع از مسعودیه و بازپس‌گیری آن از دست شرکت بهره‌بردار دفاع از بیت‌المال است و به دلیل حساسیت، این موضوع، مورد پیگیری دقیق نمایندگان خواهد بود.

نماینده مردم فراشنبد، فیروزآباد و قیروکارزین، با بیان اینکه پرونده مسعودیه را قطعاً در کمیسیون اصل نود پیگیری خواهد کرد، ادامه داد: کسانی که این تخلف گسترده را با بیت‌المال انجام داده‌اند باید درمراجع قضایی پاسخگوباشند.

وی با اشاره به وضعیت نگران‌کننده عمارت مسعودیه در پی بی‌توجهی‌های بهره‌بردار این عمارت، افزود: نمایندگان در این‌باره از وظایف خود عدول نخواهند کرد و موضوع را با حساسیت ویژه پیگیری خواهند کرد.

کرم‌پور ادامه داد: اقداماتی پیشینی که در مسعودیه انجام شده، عملی اشتباه وغیر کارشناسی بوده و اینجانب به عنوان یک نماینده ملت پس از بازدید از وضعیت این عمارت تاریخی و ثروت ملی شرمنده شدم و نمی دانم بهره‌برداران چه پاسخی در اینباره به مردم می توانند بدهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر رشادت‌های فرزندان ایران اسلامی در جبهه‌های نبردحق علیه باطل برای دفاع از کیان کشور و حفظ شعائر اسلامی نظیر دفاع از بیت‌المال، به پایگاه اطلاع رسانی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: ما هزاران شهید داده‌‌ایم که اینگونه بی عدالتی اتفاق نیفتد و امروز چه کسی پاسخگوی قرارداد ۵۹ ساله با بهره برداری است که ۶ سال از یک عمارت باشکوه بهره‌کشی کرده بدون اینکه آن را مرمت کند.

وی یادآور شد:به عنوان یک نماینده انتظار داریم مسئولان ذی صلاح با حساسیت نسبت به این موضوع ورود کنند و بدون فوت وقت نسبت به صدور حکم در این‌باره اقدام کنند.

کرم‌پور با اعلام اینکه تعدادی از نمایندگان درپی ارسال نامه‌ایی برای رییس قوه قضاییه در مورد برخورد با متخالفان مسعودیه هستند، یادآور شد: باید با آن هایی که آگاهانه در پرونده عمارت مسعودیه نسبت به بذل و بخشش بیت المال نقش داشته‌اند متناسب با قانون و قاطعانه برخورد شود./

نظر شما