شناسهٔ خبر: 30059 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی دفتر نمایندگی شرکت راه‌آهن روسیه در ایران/ آمادگی روسیه برای مشارکت در حمل‌و‌نقل ریلی ایران

نشست نماینده شرکت راه‌آهن روسیه از راه‌اندازی یک دفتر نمایندگی در ایران خبر داد و گفت: تأسیس این دفتر هم‌اکنون در مرحله ثبت اداری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  نماینده شرکت هلدینگ راه‌آهن دولتی روسیه در هشتمین اجلاس کارگروه همکاری‌های ایران و روسیه با اشاره به پروژه بین‌المللی RZD راه‌آهن روسیه اظهار داشت: ۱۱۷ شرکت تابع عضو این هلدینگ هستند که ۲۵ درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در روسیه را دربر می‌گیرد.

وی افزود: راه‌آهن روسیه به طول ۸۵ هزار کیلومتر که ۴۰ هزار کیلومتر آن برقی است،  ۴۵ درصد از حجم گردش کالا و ۲۶ درصد از کل مسافر این کشور را در بر می‌گیرد و در ۴۰ کشور جهان دارای دفتر نمایندگی است.

نماینده شرکت راه‌آهن روسیه از راه‌اندازی یک دفتر نمایندگی در ایران خبر داد و گفت: تأسیس این دفتر هم‌اکنون در مرحله ثبت اداری قرار دارد.

استول یارف بابیان اینکه حضور گسترده در لجستیک موجب افزایش قابلیت بهره‌برداری از کریدور شمال-جنوب می‌شود گفت: شرکت راه‌آهن روسیه علاوه بر توجه به توسعه زیرساخت‌های خود به شرکت‌های راه‌آهن همکار از جمله راه‌آهن ایران و کمک به توسعه زیرساخت‌های ریلی آن توجه ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت راه‌آهن روسیه توجه ویژه‌ای به بندرها و نقاط جذب جریانات باری دارد و یکی از موارد مورد توجه راه‌آهن روسیه توسعه تجارت و حضور در بازارهای جهانی با فروش و تأمین قطعات و تجهیزات بخش زیرساخت و بهره‌برداری و همچنین خدمات مشاوره‌ای است.

نماینده شرکت راه‌آهن روسیه با اشاره به اهمیت پروژه گرمسار-اینچه برون تصریح کرد: این پروژه کلید روسیه در ایران است زیرا سال گذشته در ماه ژوئن فعال شدن اپراتور لجستیکی روسیه در کریدور شمال-جنوب تأکید شد و نتیجه آن حمل موفقیت‌آمیز بار از هندوستان به روسیه از طریق راه‌آهن ایران بود.

یارف در ادامه به اهمیت راه‌آهن قزوین-رشت-آستارا اشاره کرد و گفت: بدون شک یکی از راه‌های دستیابی برای بهره‌برداری از کریدور شمال -جنوب راه‌اندازی راه‌آهن قزوین-رشت-آستارا است و اهمیت قابل‌توجهی برای روسیه دارد.

وی یادآور شد: با مشاهده چشم‌انداز ریلی رو به توسعه ایران، برای ساخت و توسعه راه‌آهن قابل‌قبول درزمینهٔ فنی و مالی آماده مشارکت حمل‌ونقل ریلی ایران هستیم.

نظر شما