شناسهٔ خبر: 30092 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان خبر داد:

خوزستان در تدارک مراسم اربعین و نقل‌وانتقال زائران/ افتتاح سالن مسافری جدید شلمچه/ فراهم شدن امکان خرید بلیت قطار بصره- نجف/ استقرار چهار فروند کشتی در شلمچه برای انتقال مسافران

مسعود مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان گفت: راه‌اندازی پارکینگ ۳۵ هکتاری در چزابه و افتتاح سالن بزرگ مسافری جدید در شلمچه از جمله اقدامات صورت گرفته برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران اربعین است.

مسعود مصدقی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: با توجه به تردد بسیار زوار به ویژه در ایام اربعین حسینی و عدم گنجایش سالن مسافری موجود در این پایانه، در اردیبهشت ماه سال ۹۴کلنگ پروژه سالن مسافری جدید شلمچه به زمین زده شد.

مصدقی گفت: سالن مسافری جدید با اعتبار بیش از ۲۷۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساخته شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه مساحت این سالن به ۷۵۰۰ متر مربع می‌رسد و ظرفیت روزانه آن بیش از ۵۰ هزار نفر است، افزود: پایانه مرزی شلمچه یکی از استراتژیک‌ترین پایانه‌های مرزی در کشور به شمار می‌آید که فاصله آن تا مرکز استان ۱۳۰ کیلومتر و در ۱۵ کیلومتری محور خرمشهر -شلمچه با مساحتی بالغ بر ۱۰ هکتار واقع شده است.

وی از تجهیز گیت‌های مسافری، توسعه فضای سبز و مبلمان پایانه‌های مسافری استان خبر داد و گفت: از سوی دیگر در توسعه پارکینگ چزابه مشارکت کرده‌ایم و ۳۵ هکتار پارکینگ در این منطقه ایجاد کرده‌ایم. همچنین در راه‌اندازی پارکینگ پنج هکتاری در شلمچه مشارکت کرده‌ایم.

مصدقی افزود: برای استقرار خودروهای امداد، اورژانس و جرثقیل در پایانه‌های مرزی برنامه‌ریزی شده و ۱۶۰ دستگاه اتوبوس از پارکینگ تا نقطه صفر مرزی برای انتقال مسافران درنظر گرفته شده است. همچنین ظرفیت‌سازی برای استفاده از ناوگان عمومی استان‌های مختلف شده و در شلمچه چهار فروند کشتی مسافران را از بندرخرمشهر منتقل می‌کنند.

استفاده از تمام ظرفیت‌های حمل و نقل برای جابجایی ایمن و سریع زائران اربعین

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان همچنین گفت: خط راه‌آهن خرمشهر مسافران را تا مرز و نیز به سمت تهران جابه جا خواهد کرد و مسافران می‌توانند بلیت قطار خط ریلی بصره-نجف را درخرمشهر خریداری کنند.

وی همچنین به استقرار جایگاه‌های سوخت سیار در مسیرهای منتهی به مرز خبر داد و افزود: از تمام ظرفیت‌‌های حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی برای انتقال مسافران اربعین استفاده می‌شود.

نظر شما