شناسهٔ خبر: 30105 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی چهارمحال و بختیاری

پوستر چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری با محوریت دریافت مقاله، حداکثر تا ۷ دی‌ماه، دوم و سوم بهمن‌ماه با معرفی مقاله‌های برتر استانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در ۸ محور تعیین‌شده بهمن‌ماه سال جاری در استان برگزار می‌شود.

محورهای چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی که در ابتدا به صورت استانی و سپس به صورت ملی برگزار خواهد شد شاملِ حوزه های فرهنگی- طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان‌شناسی معماری و شهرسازی، میراث‌معماری و شهرسازی مدرن، میراث‌آب و کشاورزی، میراث‌فرهنگی ناملموس و راه‌های فرهنگ و عناصر وابسته است.

حداکثر تاریخ ارسال مقاله‌ها، ۷ دی‌ماه و تاریخ برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، ۲ و ۳ بهمن‌ماه سال جاری خواهد بود. علاقمندان می‌توانند مقاله‌های خود را به نشانی شهرکرد، انتهار بلوار فارابی، هتل آزادی (پارسیان)، اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری ارسال کنند.

همچنین محل برگزاری همایش فوق در استان، مجتمع فرهنگی هنری غدیر به نشانی شهرکرد، انتهای بلوار کاشانی، تقاطع بلوار فارابی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفته بود که سال جاری (۹۵) کنگره تاریخ معماری و شهرسازی پس از یک دهه تاخیر، ابتدا در سراسر استان‌ها و پس از آن به صورت کشوری برگزار خواهد شد. به گفته این مقام مسئول، خروجی این کنگره‌ها تهیه کتاب آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی در راستای شناخت بهتر استان‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است./

 

نظر شما