شناسهٔ خبر: 30113 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

كشاورزيان در کمیته هماهنگی اجرای ویژه طرح ترافیک اربعین اعلام کرد

تعیین مسیر تردد زائران اربعین در سراسر كشور/ ممنوعیت تردد خودروهای شخصی به نقطه صفر مرزی/ تاكيد بر اخذ ویزا از سامانه سماح/ راه‌اندازی پارگینگ برکت و افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی شلمچه

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: شهروندان استان‌های شمالی و شمال غرب از مرز مهران،‌ استان مرکزی از مرز چزابه،‌ خراسان،‌ اصفهان و سیستان و بلوچستان و سایر استانها از شلمچه برای حضور در مراسم اربعین استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهندس داوود کشاوریان روز سه‌شنبه در کمیته هماهنگی اجرای ویژه طرح ترافیک اربعین ستاد پلیس ناجا افزود: تقسیمات انجام شده از سوی ستاد مرکزی اربعین انجام شده است و بر این اساس به هموطنان پیشنهاد می‌شود از مسیرهای اعلام شده تردد کنند.

وی ادامه داد: هموطنان برای اخذ ویزا از سامانه سماح استفاده کرده تا گرفتار ویزای جعلی نشوند.

کشاورزیان افزود: امسال در حد توان کارهای عمرانی برای تسهیل رفت و آمد در محورهاي خوزستان و ایلام انجام شده است و به این منظور پارکینگ‌های بیشتری برای خودروهاي شخصی و اتوبوس برون شهری در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمربندی شهر مهران گفت: از مرز مهران به سمت پایانه مرزی پارگینگ برکت برای اتوبوس های برون شهری راه‌اندازی شده است.

این مسئول گفت: در استان های خوزستان و ایلام از اتوبوس های شرکت واحد و نیروهای مسلح برای تردد زائران استفاده می شود. 

وی با تاکید بر این که تردد با خودروی شخصی به نقطه صفر مرزی ممنوع است، گفت: افراد باید خودروهای خود را در نقاط مشخصی پارک کرده و برای تسهیل عبور و مرور از اتوبوس استفاده کنند.

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، سالن مسافر برای پایانه مرزی شلمچه با حضور مقامات ارشد کشوری افتتاح می‌شود.

به گزارش ایرنا كشاورزيان گفت: پیش بینی می‌شود امسال شاهد رشد ۲۵ درصدی حضور زائران در عتبات عالیات باشیم.

نظر شما