شناسهٔ خبر: 30133 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان قزوین انجام شد:

واگذاری ۴هزار مترمربع زمین جهت تأمین مسکن خانواده‌های محروم در استان قزوین

حامد مانی فر رئیس شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به مجوز ابلاغی وزارت راه و شهرسازی با هدف تأمین مسکن اقشار محروم و کم درآمد، نزدیک به ۴ هزار مترمربع زمین در سراسر استان جهت احداث واحد مسکونی برای این عزیزان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامدمانی فر با اعلام این خبر گفت: این اقدام بر اساس ماده ۴ قانون ساماندهی، تولید و عرضه مسکن و در پی قرارداد منعقد شده بین ادارات کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان این مطلب افزود: بر اساس مجوز ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی و بر اساس این قرارداد، اراضی جهت تأمین مسکن خانواده‌های محروم، به‌صورت رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و همکاران ما در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز از محل اعتبارات خود آن‌ها را احداث خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ قطعه زمین در سراسر استان برای تحقق این موضوع اختصاص یافته بیان کرد: میزان واحدهای مسکونی مورد نیاز و همچنین پراکندگی آن‌ها در استان توسط اداره کل بنیاد مسکن نیاز سنجی شده و بر همین اساس واحدهای مسکونی احداث و در اختیار افراد مشخص شده قرار خواهد گرفت.

مانی فر با بیان اینکه مجموع مساحت این زمین‌ها ۳۹۱۰ مترمربع است عنوان کرد: این ۲۱ قطعه در قالب ۷۵ واحد مسکونی در سطح استان احداث خواهد شد.

مانی فر در پایان با ارائه جزییاتی از این طرح افزود: از مجموع این ۲۱ قطعه زمین واگذار شده در کل استان، به شهرستان آبیک ۲، بویین زهرا ۵، محمودآباد ۴، اسفرورین ۳، ارداق ۲، الوند ۳، محمدیه ۱ و قزوین نیز ۱ قطعه اختصاص یافته است.

نظر شما