شناسهٔ خبر: 30137 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

گشایش دفتر راه آهن روسیه در ایران/ برقی کردن خط آهن گرمسار- اینچه برون توسط شرکت راه‌آهن روسیه

قطار گشایش نمایندگی راه آهن روسیه در ایران که برای اجرای طرح‌های توافق شده صورت می‌گیرد در بیانیه این شرکت اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مقدمات ثبت دفتر نمایندگی راه آهن روسیه در ایران به زودی پایان می‌یابد و یوگنی چرپانوف یکی از مدیران شرکت راه آهن روسیه مسئولیت اداره آن را برعهده خواهد گرفت و دراین راستا گشایش نمایندگی راه آهن روسیه در ایران که برای اجرای طرح های توافق شده صورت می گیرد در بیانیه این شرکت اعلام شده است.

به گزارش ارنا، شرکت راه آهن روسیه در قالب این همکاری چند طرح از جمله برقی کردن خط آهن گرمسار-اینچه برون را پیگیری می کند و پیش از این هم خط تبریز-آذرشهر را در سال ۲۰۱۲ برقی کرد.

در این بیانیه آمده است: شرکت راه آهن روسیه همچنین موافقتنامه سه جانبه ای را با شرکت های راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان با هدف ارتقای همکاری ها در حوزه های مختلف و تبادل تجربیات امضا کرده است.

شرکت راه آهن روسیه با مدیریت ۸۷ هزار کیلومتر خط ریلی برون شهری در پهنه بیش از ۱۷ میلیون کیلومتر مربعی این کشور شمار زیادی از شرکت های صنعتی و خدماتی را تحت مدیریت خود دارد.

الکسی سامبویچ تسیدنوف معاون وزارت حمل ونقل روسیه و مهرداد تقی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ایران در جریان هشتمین اجلاس کمیته مشترک همکاری های حمل ونقل دو کشور در تهران، یادداشت تفاهم همکاری در بخش های مختلف هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی امضا کردند.

معاون وزیر حمل ونقل روسیه پس از امضای تفاهمنامه گفت: دو طرف توافق کردند در مدت سه ماه از امضای یادداشت تفاهم، برای ساخت کارخانه مشترک تولید ریل متناسب با فناوری های روز دنیا، اقدام کنند.

با توجه به مذاکرات طرفین برای آماده سازی قرارداد همکاری مشترک در برقی کردن خط آهن گرمسار – اینچه برون، طرفین همچنین اعلام آمادگی کردند، اقدام های لازم برای تسریع در امضای این قرارداد را با توجه به تامین مالی آن از محل اعتبارات صادراتی روسیه انجام دهند.

همچنین طرف ایرانی مشخصات پروژه ریلی محور رشت - آستارا را ارائه داد و طرف روسی نیز اعلام آمادگی کرد در مدت دو ماه نسبت به ارائه شرایط ممکن تامین مالی و اجرای پروژه اقدام کند.

نظر شما