شناسهٔ خبر: 30141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی لرستان برای فصل سرما

اختصاص ۱۸ هزار تن مصالح برای راهداری زمستانی لرستان/ انجام ۳۳ گشت روزانه در محورهای مواصلاتی استان

علی زندی‌فر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از تهیه و حمل ۶۰۰۰ تن نمک و ۱۲ هزار تن شن و ماسه برای انجام عملیات راهداری زمستانی درلرستان خبر داد.

علی زندی‌فر، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: ۶۰۰۰ تن نمک از استان قم خریداری کرده‌ایم و ۱۲ هزار تن شن و ماسه را از استان خود فراهم کرده‌ایم که حمل شده و امسال مشکلی از نظر میزان مصالح راهداری نداریم.

زندی‌فر افزود: ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین را درمحورهای مواصلاتی مستقر کرده‌ایم که در مواقع لزوم عملیات زمستانی را انجام دهند. همچنین ۳۵۰ نیروی ثابت و قراردادی استان آماده خدمت رسانی درعملیات راهداری زمستانی هستند و در مواقع لزوم از ۱۰۰ نیروی شرکتی نیز استفاده خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ۱۲ راهدارخانه ثابت و ۲۱ راهدارخانه سیار استان برای عملیات راهداری آماده‌ٍ‌سازی شده و در ۲۴ ساعت سه شیفت گشت درمجموع با ۳۳ دستگاه خودرو انجام می‌شود.

وی درمعرفی محورهای برف‌گیر استان عنوان کرد: محورهای بروجرد-اراک، خرم‌آباد-چالانچولان و محورهای شهرستان نورآباد خصوصا گردنه گاماسیاب بسیار برف‌گیر هستند و از دیگر محورهای برف‌گیر می‌توان به محور خمین-الیگودرز، راه روستایی شورآباد و محور الیگودرز-داران اشاره کرد.

زندی‌فر همچنین گفت: جلسه‌های مختلفی درقالب کمیسیون سوانح با اورژانس و پلیس راه داشته‌ایم که به ما در تامین ایمنی جاده‌ها در زمستان کمک کنند. همچنین دو تیم ضربتی را درمرکز استان مستقر کرده‌ایم که درمواقع ضروری وارد عمل شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: از افراد غیربومی که قصد سفر به استان لرستان را دارند تقاضا داریم نهایت همکاری را با راهداران داشته باشند و خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

نظر شما